Moderator: Redaktörer
phloam skrev:8O *vill ha*
Har du nåt mer sånt på vinden???
Vox skrev:Jag köpte min 1979 för 1.300 SEK. En helt ofantlig summa pengar för en gymnasist på den tiden.
Har den kvar, men har inga planer på att sälja den.
![]()
Man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig!
Brickman skrev:Jag har en Sony Walkman DD3.
Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas en bättre kassetwalkman.
Adhoc skrev:Har den liggande svarta varianten. Typ WM-R2, Sony stereo cassette-corder. Fiffig, gedigen och tung sak, skal helt i aluminium, inbyggda stereo-mickar + separat mikrofoningång, dubbla utgångar för lurar samt omkopplare mellan krom- och järnoxidband.
TCM skrev:Sen fanns ju "kommunikationsknappen". Som det syns på bilden finns det två hörlursuttag - två personer kunde alltså lyssna samtidigt. När du tryckte på den oranga (? läs färgblindtråden) knappen så mutades musiken och man kunde prata med varandra genom en mikrofon. Lysande funktion - föstår inte varför den försvann
.
tvett skrev:TCM skrev:Sen fanns ju "kommunikationsknappen". Som det syns på bilden finns det två hörlursuttag - två personer kunde alltså lyssna samtidigt. När du tryckte på den oranga (? läs färgblindtråden) knappen så mutades musiken och man kunde prata med varandra genom en mikrofon. Lysande funktion - föstår inte varför den försvann
.
Måste ha varit ett par rejält täta hörlurar som krävde mikrofon
subjektivisten skrev:TCM, den är jag sugen på om den är i bra skick och du inte ska ha för mkt för den
TCM skrev:Måste ha försvunnit i en relativt snabb flytt från en medlem av det täcka könet...
TCM skrev:Måste ha försvunnit i en relativt snabb flytt från en medlem av det täcka könet...
subjektivisten skrev:TCM skrev:Måste ha försvunnit i en relativt snabb flytt från en medlem av det täcka könet...
Detta om något borde ju bevisa att särbo är det överlägst bästa förhållandet mot dom kullösa varelserna
subjektivisten skrev:TCM skrev:Måste ha försvunnit i en relativt snabb flytt från en medlem av det täcka könet...
Detta om något borde ju bevisa att särbo är det överlägst bästa förhållandet mot dom kullösa varelserna
...the internal microphone remained. This was used for the now famous “hot line” function. Pressing an orange button on the top of the machine (fitted in the place where the record and fast-play controls had been) faded the cassette sound down and mixed in the output of the microphone, so the listener could be talked to without stopping the tape. This was deemed attractive as two headphone sockets (humorously labelled “guys” and “gals” in the versions for some markets) were fitted so that two people could listen at once. The hot line function made a pause control unnecessary...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 52 gäster