av rolfzetterberg » 2008-01-04 20:39
Jag tog en mera noggrann titt på schemat och jag måste nog hålla med killen i butiken.Schemat är helt rätt i princip,men två av värdena är lite underliga.Motståndet ska vara ett trådlindat effektmotstånd(5,6K är ett bra standardvärde) och till kondingen över switchen kan man ta ett standardvärde på 10nF.Obs att det ska vara en 1000V eller liknande för nätspänning.Utan den här kondingen får man hemska smällar i högtalarna-jag vet,för jag köpte en ny TD150 MkII en gång i forntiden där den här kondingen saknades i original!Måste ha varit tillverkad tidigt en måndagmorgon,eftersom jag faktiskt sett den monterad på de tidigare tillverkade MkI!På eget bevåg klämde jag dit en 10nF och sedan var allt tyst och bra.
Vill du ha exakt ritning hur det ser ut i original med kopplingsplintar och så,skicka ett PM till mig.
Det är lite lustigt med de här TD150-på nätet har jag sett folk som betalat vansinnessummor för bara en motor eftersom de tycks vara svåra att få tag på,samtidigt som man kan köpa en komplett spelare i dåligt skick för en liten peng,eller t.om hitta dom på tippen.Själv har jag hittat två på det sättet(hur mycket skulle man inte kunna hitta om man var anställd på återvinningen??)