rolfzetterberg skrev:Undrar om inte den där Philipsdiskanten är den vanligaste dometweetern i världen?Måste ha gjorts i oerhörda mängder,eftersom man kan hitta den i högtalare från all världens länder.
Mellanregistret är en Peerless,ser ut att vara en "closed back" G50MRC eller liknande.
Du får i alla fall inte slänga bort dom.Om dom skrotas,så köper jag gärna mellanregistren.
Vi får se vad som händer, jag har precis lagt ett mail till en herre om högtalarna i sin helhet, vill han inte ha dom, eller ha mellanregisterna så löser vi detta Rolf. Om han är intresserad skall jag komma ihåg att fråga honom om just dessa.
Mvh
Filip
Edit: Jag tog ur dom och kikade för din skull, det står 708404 på dom. Jag sökte på det modellnamnet du skrev och hittade ett inlägg på en annan sajt, sweetspot där du lagt ett inlägg. Dom liknar dom litegrann, men mina har inte hästskomagnet(tror det kallas så) utan har en moderna rund klump så att säga. Men dom verkar har "closed back", det sitter en identisk kåpa bakom elementet.
Mvh
Filip