Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:F ö så förekommer det trådar några gånger om året som tar upp dessa problem så kanske en sökning kan ge lite mer info utan att allt blir repetition.
Kjell_Kranzberg skrev:Orsaken är att du har en liten björn i transformatorn...![]()
Fjonkalicious skrev:Till den dagen jag ser att sökfunktionen fungerar bra och enkelt, vilket innebär att man kan få ut var i trådarna sökträffen befinner sig så kommer jag att fortsätta ställa mina frågor, för jag vet inte annat sätt att få svar på.
Fjonkalicious skrev:Får man lov att fråga, som en helt novis och nybörjare på detta område... Hur är egentligen en nätdel uppbyggd?
Mvh
Filip

meanmachine skrev:Intressat tråd! Hur skulle man gå tillväga då för omlackering. Trafon är ju redan ihopmonterad. Räcker det med färgdopp?
Fjonkalicious skrev:Om man har en förstärkare som har en brummande nätdel, vad beror detta på?
Går det att åtgärda?
Mvh
Filip
TrasselFrasse skrev:Fjonkalicious skrev:Om man har en förstärkare som har en brummande nätdel, vad beror detta på?
Går det att åtgärda?
Mvh
Filip
Jag undrar: har det konstaterats ifall brummandet i detta fall kommer (akustiskt förmedlat) av vibrationer från nättrafon, eller om det är via tillkopplad högtalare det brummar?
Det är ju rätt meningslöst att åtgärda nättrafen mot förmodade risker för brumvibrationer om det egentligen är något elektriskt fel i nätdelen i övrigt.
Mvh Frasse
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster