Kanter till Eskilstunabasar, fler intresserade??

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

henriksch

Kanter till Eskilstunabasar, fler intresserade??

Inläggav henriksch » 2008-08-07 21:09

Kom över ett par OM3-28 i perfekt skick, teak. Jag har fått renoverat tre par förut med gott resultat av Anders på AH Ljudteknik i Lund. Sålde dock av dem när Carlssonfebern tog tag i mig. Har också ett par
som spelar hur fint som helst med ett par Philipsbasar. De jag hittat nu vill jag helst behålla och orginalrenovera själv. Efter tips från Lust fick jag kontakt med en tysk firma, JH-elektronic i Neustadt som säger sig ha kanter betecknade FR 192/2. De vil ha 55 euro insatt på sitt konto i förskott för två par kanter. Det kostar rinligen en slant desutom att få en bank att överföra pengarna. Tänkte att det kanske finns fler som är intresserade om jag ändå skall beställa. Ganska viktigt för mig dock att ev. beställningar är bindande, är inte så sugen på att sitta på ett antal kanter för ungefär 250 spänn paret utan nytta.
Tänkte ta tag i detta i slutet av nästa vecka så fram till fredag om en vecka så PM:a mig om intresse finns.
mvh
Henrik

Användarvisningsbild
lennartj

Utlandsbetalning

Inläggav lennartj » 2008-08-08 06:53

Tack vare EU är utlandsbetalning (banköverföring) gratis, utan extratjänster. Förutsättningen är att du använder internetbank och att mottagaren meddelat dig sitt kontonummer i IBAN-form och bankkontorets beteckning BIC.

http://www.seb.se/pow/content/produkter/priser/utlandsbetalningar_pris_r4828.pdf

edit: tagit bort ej fungrande url.

henriksch

Inläggav henriksch » 2008-08-08 08:24

Skall nog få det att funka med lite hjälp från min bank även om jag inte har en susning om vad vare "IBAN-form" innebär.
Så för säkerhets skull tar jag hjälp. Iofs hade det ju varit enklare om man hade kunnat betala "på vanligt sätt" med sitt bankkort men xdet skall säkert fixa sig.
/Henrik

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-08-08 14:50

Får jag chansa med en fråga; hur stora element rör det sig om? Var kan man läsa mer om dem..? (behöver fixa ett par 8" Vifa).

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2008-08-08 18:25

IBAN, SWIFT/BIS är ju vedertagna normer inom bankvärlden. Det är också lätt att få tag i dessa om man vet kontonummer och vilken bank det är.

http://www.europeanpaymentscouncil.eu/d ... 9204V4.pdf

Återgå till Vintage-hifi