vin-Tage skrev:Du får rätta till benen på den vänstra sen ju

Jag vet, de som monterade stativen har nog slarvat. Kromet har flagnat lite på den högra pelaren så jag tänkte ändra på den istället och vända det fula bakåt. Jag skruvade lös plattan och vred den ett kvarts varv. Resultatet blev att den högtalaren lutade kraftigt åt höger istället, då pelaren inte längre var centrerad. Jag får nog göra om det och ta den vänstra trots allt.
Kjell_Kranzberg skrev:Dammsugarmetoden fungerar på lätta dammkåpor av textil, t ex sådana som sitter på Luxors 10-tummare.
Dammkåpor i papp och speciellt små sådana kåpor är praktiskt taget omöjliga att få ut med dammsugare, eftersom man inte kan koncentrera tillräckligt mycket sugkraft på en så liten yta. Pappens styvhet försvårar också operationen.
Vid närmare granskning ser jag att mina dammkåpor nog är i papp, det förklarar nog varför det inte gick med dammsugare. Jag räknar nog inte med att det går att få det perfekt. Jag brukar föredra att ha högtalarna utan fronter så man vill ju att det ska se något så när snyggt ut. Det finns en annan skönhetsfläck som egentligen är värre; det verkar ha runnit någon vätska (lim?) från kanterna en bit in på konerna på diskanterna och lite grann ser man det också på mellanregistret. Det påminner om papp som blivit indränkt med olja.
Mvh / Stu