Heybrook HB3

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
flygarjanne

Heybrook HB3

Inläggav flygarjanne » 2008-10-29 09:32

Hejsan.

Är det någon som har info om dessa att dela med sej av ?
har läst att dom var riktigt bra på sin tid.

finns eventuellt lite olika modeller, tidiga och sena, nu menar jag absolut inte dom som finns nu, utan 70-80 talets hb3

dela med dej av det du vet.

ljud, elementbestyckning, allt som kan vara kul att veta.

mvh
janne

nan61

Re: Heybrook HB3

Inläggav nan61 » 2008-10-30 21:17

flygarjanne skrev:Hejsan.

Är det någon som har info om dessa att dela med sej av ?
har läst att dom var riktigt bra på sin tid.

finns eventuellt lite olika modeller, tidiga och sena, nu menar jag absolut inte dom som finns nu, utan 70-80 talets hb3

dela med dej av det du vet.

ljud, elementbestyckning, allt som kan vara kul att veta.

mvh
janne

Hej!
Tja... satt väl SEAS 10 tums basar och SEAS 11F mid eller nåt sånt.. (va kanske nån i 13F serien) och Audax diskanter i de där.
Lät rätt bra om jag inte minns helt fel, kanske lite vassa i toppen. Om du har ett par kan du väl checka typbeteckningen på basarna åt mig så vet jag mer exakt till en annan gång, tack :)
Var väl ganska dyra som nya också.
mvh NAN

Användarvisningsbild
DrBoar

Inläggav DrBoar » 2008-11-04 16:48

Vill minnas att de testades av HiFINews & RR på sin tid men mina HFN&RR är arkiverade på en vind så jag kan inte kolla upp detta.

Vifa och Seas element använde de ofta. Ljudet det där då typiska lite mörka engelska ljudet. Snällt :wink:

nan61

Inläggav nan61 » 2008-11-05 16:17

DrBoar skrev:Vill minnas att de testades av HiFINews & RR på sin tid men mina HFN&RR är arkiverade på en vind så jag kan inte kolla upp detta.

Vifa och Seas element använde de ofta. Ljudet det där då typiska lite mörka engelska ljudet. Snällt :wink:

Om det den modellen jag tror som avses så vill jag minnas att de inte lät som du beskriver... snarare klara, framåt och lite essiga i toppen (från Audax-skrikan då antar jag..) och med djup men ganska stram bas... men man minns ju som man vill och minnet är ju dåligt numera :) :?

Återgå till Vintage-hifi