Generell fråga ang. trådar/bilder med mer under Vintage

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Generell fråga ang. trådar/bilder med mer under Vintage

Inläggav Fjonkalicious » 2008-12-28 23:03

Tjena grabbar,

Ju mer jag börjar dra i grejorna, desto mer tycker man det är kul att fotografera lite och slänga ut på nätet. Själv älskar jag att sitta och glo på andras objekt, renoveringar och fix. Hur kul som helst. Så därför försöker man ju lägga upp sådant så mycket som man kan, för att bidra till god stämning och allmänt snack om prylarna. Men nu har jag en fråga. Vad tycker du är bäst?

1. Att jag lägger bilderna i min taskiga medlemstråd?(där nog inte så många vintageianer kollar ändå)

2. Att jag lägger bilderna i bildtråden? (där ingen får utrymme att kommentera och prata om objekten)

3. Lägger en tråd om varje nytt objekt som man skaffat/blir färdigt osv?

---

Bakgrunden till detta är att jag ibland kan tycka att jag tar lite för mycket plats. Det kan ju ligga 3-4 trådar överst varav alla är mina :oops: Och det är kanske inte så kul. Jag vill ju inte bli uppfattad som egocentrisk eller självgod, utan vill bara dela med mig, men man vet ju aldrig hur det uppfattas av andra. Dessutom så kan det finnas administrativa önskemål från forumskaparna, vad vet jag. Vad tycker ni?

Mvh

Filip
Head of Design - Acoustic Illusion AB

henriksch

Inläggav henriksch » 2008-12-28 23:21

För fasen Filip, ös på!
Bara trevligt med bilder
Föredrar Vintage när det är Vintage det handlar om, bara en massa letade annars.
/Henrik

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2008-12-28 23:22

Jag tycker att det funkar fint med en tråd om var objekt.
Skönt att se att någon har tur ovh skicklighet nog att hitta såpass många fina grejer :)
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
subsand

Inläggav subsand » 2008-12-28 23:26

Håller med. Det är bara att ösa på. Gärna här i vintage. Jättekul med bilder!

Användarvisningsbild
Ceder

Re: Generell fråga ang. trådar/bilder med mer under Vintage

Inläggav Ceder » 2008-12-29 00:52

Fjonkalicious skrev:Tjena grabbar,

Ju mer jag börjar dra i grejorna, desto mer tycker man det är kul att fotografera lite och slänga ut på nätet. Själv älskar jag att sitta och glo på andras objekt, renoveringar och fix. Hur kul som helst. Så därför försöker man ju lägga upp sådant så mycket som man kan, för att bidra till god stämning och allmänt snack om prylarna. Men nu har jag en fråga. Vad tycker du är bäst?

1. Att jag lägger bilderna i min taskiga medlemstråd?(där nog inte så många vintageianer kollar ändå)

2. Att jag lägger bilderna i bildtråden? (där ingen får utrymme att kommentera och prata om objekten)

3. Lägger en tråd om varje nytt objekt som man skaffat/blir färdigt osv?

---

Bakgrunden till detta är att jag ibland kan tycka att jag tar lite för mycket plats. Det kan ju ligga 3-4 trådar överst varav alla är mina :oops: Och det är kanske inte så kul. Jag vill ju inte bli uppfattad som egocentrisk eller självgod, utan vill bara dela med mig, men man vet ju aldrig hur det uppfattas av andra. Dessutom så kan det finnas administrativa önskemål från forumskaparna, vad vet jag. Vad tycker ni?

Mvh

Filip

Hett tips: kör 1, 2 och 3! samtidigt! Kan aldrig bli för mycket av det goda. Övertygad om att vi som hänger i denna del av forumet förlåter dig om någon annan trevlig person trillar hit p.g.a att du postat i flera trådar :)

P.S nämn inget till våra ben-hårda övervakare/moderatorer bara... :lol: :lol: D.S

Användarvisningsbild
twangbang

Inläggav twangbang » 2008-12-29 01:48

Kör på bara!!

Du brukar lägga upp fina bilder också så kör på!

Jag skulle uppskatta det!

Användarvisningsbild
twangbang

Inläggav twangbang » 2008-12-29 01:50

Håller med Frodak, en tråd för varje objekt blir nog fint.

Användarvisningsbild
vin-Tage

Inläggav vin-Tage » 2008-12-29 02:02

Kör på bara! Som föregående talare sa. Tycker också bara det är kul att kolla in nya fynd från din och andras sidor för den delen. Du är dessutom ett bra argument när jag försvarar mot vänner och flickvän mitt sovrum nr2(det större;) som nu har blivit någon form av hifi-museum.. ehummm.... ;) Bilder är extra kul ändå fast man säkert kan googla sig fram till någon bild, det blir ändå inte samma sak tycker jag.

ps. Har inte hittat passande vred till Philips:en :( VET att jag skrotat en enklare modell med samma vred och sparat dem, men kan fan på ren svenska inte hitta dem, tyvärr. ds

mvh

Användarvisningsbild
Kjell_Kranzberg
Redaktör

Inläggav Kjell_Kranzberg » 2008-12-29 06:15

Alternativ nr 3!

Användarvisningsbild
dalkarl

Inläggav dalkarl » 2008-12-29 11:44

Helt klart alternativ 3, Filip.

Vore kul att se vad som fyndas/renoveras i vårt avlånga land.

rolfzetterberg
primus scientiam vindemiam

Inläggav rolfzetterberg » 2008-12-29 13:46

Alternativ nr 3!!

Användarvisningsbild
slockna

Inläggav slockna » 2008-12-29 16:38

men posta nån gång då ! :D
Senast redigerad av slockna 2008-12-30 10:12, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-12-29 16:53

slockna skrev:men posta nån gång då !

Se: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=27291

Det kommer mer, eller det finns mer sedan tidigare. Glöm inte att använda smileys ;-)

(i det engelska språket läser man utropstecken som att man skriker ut något t.ex.)
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-12-29 17:02

Fjonk - kan inte bli för mycket, härligt med din entusiasm! :) Såna som du kan lyfta en hel avdelning :)

Vet inte vad jag ska tycka, kanske att om man lägger en bild i stickytråden kanske man kan länka till specialtråden om just den prylen? Så att inte fina trådar blir svåra att hitta kanske på tid o längd.

Användarvisningsbild
optonica

Inläggav optonica » 2008-12-29 18:03

Fjonk;
Själv är jag imponerad över vilken järnkoll du verkar ha över olika vintageprylar i landet och vad som är till salu. Tycker ofta att när du lägger upp köpråd så brukar någon ha klippt prylen ganska så umgående, vilket också borde vara ett bra betyg över koll på läget.

Användarvisningsbild
slockna

Inläggav slockna » 2008-12-30 10:16

Fjonkalicious skrev:
slockna skrev:men posta nån gång då !

Se: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=27291

Det kommer mer, eller det finns mer sedan tidigare. Glöm inte att använda smileys ;-)

(i det engelska språket läser man utropstecken som att man skriker ut något t.ex.)

Blanda inte in engelska, vi har ju skrivregler som säger samma sak i svenskan också ;-)

Jag lade till en "glada" i originalmesset, så känsliga läsare inte ska fara illa.
:D

Återgå till Vintage-hifi