Baxade fram denna idag. Rengjord och oljad, riktigt valnötsfanér. Denna kommer jag nog mest ha att titta på, den funkar inte riktigt som den skall(har för mig att den funkade när jag kom hem med den). Jag vet inte om något blev fel när jag tvättade huvudet, använde bara lite IPA och tops? Titta kan man göra i vilket fall. Till bilderna vill jag tacka Optonica som var så enormt julgenerös och skickade(gratis!!!) mig ett fint "spol"-kassettband som jag letat efter. Det är trevligt att sätta i ett sådant när man fotograferar.
Känns ganska seriöst att göra en kassettbandspelare på 13 kg, den har en nätdel som slår en del mindre förstärkare jag har

Kassettdäck kanske inte är så användbart och intressant i dagsläget, men det är ju trots allt något man växt upp med, ett format som vi alla har pysslat med. Lite mindre spektakulärt än rullbandspelare, men ack så mer användbart.
För den nyfikne: Felsyptomen är att det låter nästan inget, endast liiite i ena kanalen. Mätarna följer slaviskt "output"-regleringen och den ena visa hela tiden mer än den andra. Cr02-lampan har en tendens att blinka lite även när den inte är intryckt(nä, det är nog ingen feature

). Sedan vill den inte spola varken fram eller tillbaka. Lite mycket jobb för ett kassettdäck, men nu är det rent så man kan ha det framme.
Mvh
Filip