Moderator: Redaktörer
Daniel_A skrev:Jag har ingen stor samling förutom min "riktiga" anläggning (och en i arbetsrummet), annat än att det står några halvtrasiga loppisfynd i en garderob. Men jag är fascinerad av äldre (framför allt 70-tals-) design och med några års mellanrum köper jag på mig något nytt (begagnat) skoj. När jag väl fått tag i en H/K 930 som förstärkare och en bra Thorens skivspelare kände jag att jag inte kunde drömma fram något jag hellre ville ha. Men en ny receiver till anläggning nr två står på listan, samt kanske ett par andra högtalare också.
Några par 70-tals-Carlsson står och väntar på renovering, men det tycks aldrig bli tillfälle att sätta igång...
I likhet med många som skriver i just "vintage"-avdelningen här tycker jag att det finns fantastiskt prisvärda saker från 60- 70- och 80-talen som låter mycket bra. Jag vet hur bra nya grejer kan låta, men det bästa i vintage-väg kommer ganska nära och ser tio gånger trevligare ut till en tiondel av priset eller mindre.
Frodrak skrev:Daniel skrev:Några par 70-tals-Carlsson står och väntar på renovering, men det tycks aldrig bli tillfälle att sätta igång...
Vad har du för någe kul då?
Tro inte att du kommer undan utan att skriva Kenwood beteckningarna!
Fjonkalicious skrev:Twangbang: Dual 731Q hade jag aldrig sett innan, ser mycket avancerad och intressant ut, har din trä eller är den svart? BILD!
Dalkarl: KA-405+KT-413 var ju riktigt trevliga!
Fjonkalicious skrev:Synd att den inte var i trä, vad är det för PU?
En sån spelare skall jag hålla utkik efter, den var riktigt fin.
Jag har haft några dual-spelare innan av enklare sort, men aldrig riktigt kommit överens med dom. Dom sägs spela fint, men byggkvaliten känns plastig och vissa grejor känns udda, som t.ex. lite halvlösa bakvikter på tonarmar med mera. Hur upplever du denna?
Mvh
Filip
twangbang skrev:Fjonkalicious skrev:Synd att den inte var i trä, vad är det för PU?
Jag har haft några dual-spelare innan av enklare sort, men aldrig riktigt kommit överens med dom. Dom sägs spela fint, men byggkvaliten känns plastig och vissa grejor känns udda, som t.ex. lite halvlösa bakvikter på tonarmar med mera. Hur upplever du denna?
Mvh
Filip
Nålen är i a f en Ortofon DN 160E
Säger det någon nåt?
Fjonkalicious skrev:twangbang skrev:Fjonkalicious skrev:Synd att den inte var i trä, vad är det för PU?
Mvh
Filip
Nålen är i a f en Ortofon DN 160E
Säger det någon nåt?
Inte mig iaf, den såg kul ut, lite som en myrslok.
subsand skrev:jom8993 skrev:Jag sammlar på Fosgate surround försteg har några stycken olika modeller och en del annat!
Det var lite udda. Varför ? Har du ngn bild?
Ranefjord skrev:Lite av en samlare är jag nog allt. Och jag är definitivt en begynnande vintagehifisamlare! Vintage är ju jäkligt roligt. Det passar bra ihop med mina andra typiska samlarintressen keramik, glas, kuriosa och gamla möbler. Det är kul med prylar
!
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 18 gäster