Så jag kallar skåne, finns det någon i södra delarna som är sugen på att testa lite?
Det behöver ju inte vara så seriöst, jag har en lättsam inställning till det hela, men om inte annat så vidgar man sina perspektiv och får höra lite andra prylar och musik än vad man själv brukar. Naturligtvis kan man göra det så seriöst som man har möjlighet till.
Vad tror ni, är det någon som är intresserad. Jag kan tänka mig att röra mig över hela skåne, själv befinner jag mig på västflanken.
Jag bor i lägenhet och har inget dedikerat rum för lyssnning, det finns ett vardagsrum men jag tycker kanske inte det är det bästa för lyssning(kala väggar osv). Sen vet jag inte hur mina grannar ställer sig till det hela. Men finns det ingen annanstans att vara så upplåter jag gärna min bostad åt lite test. Det behöver inte vara just nu, men vi kan väl hålla en dialog om när det passar, helst skulle jag behöva kanta om några tävlingsmedlemmar.
Det är främst högtalartest jag tänker på. Dessa kan jag erbjuda för test:
JBL L65 Jubal
JBL L65A
B&W DM2 Mk1
Luxor 8071 (behöver omkantning)
OA14 (behöver omkantning)
Utom tävlan:
JVC GB-1E(behöver nog omkantning, har inte tittat på dom än, om inte annat kan man ju provlyssna lite)
JBL L166 Horizon (en kass diskant
Modern referens:
Yamaha NS80M aktiva monitorer (kanske får spö, vem vet?)
Elektronik finns det en jädrans massa att välja mellan, kan ju vara kul att jämföra lite sånt med. Skriv gärna här (tänk öppet och fritt) eller skicka ett PM.
Mvh
Filip