Moderator: Redaktörer
paa skrev:Är det inte så att orginalbanden är aluminiumbelagd plastfolie?
Varför har man gjort det krångligare än det behöver vara, om det nu låter bättre med ren al-folie?
Hur påverkas elementets impedans när man sätter in band med lägre resistans? Det är ju visserligen en impedansomvandlingstrafo med i bilden, men ändå?
Gastone skrev:paa skrev:Är det inte så att orginalbanden är aluminiumbelagd plastfolie?
Varför har man gjort det krångligare än det behöver vara, om det nu låter bättre med ren al-folie?
Hur påverkas elementets impedans när man sätter in band med lägre resistans? Det är ju visserligen en impedansomvandlingstrafo med i bilden, men ändå?
Om du menar mitt patent, så kan det vara att alu-folien är väldigt skör att pula med, med risk att de delar sig vid montering. Nånting som en amatör kanske inte är så noga med...
Fjonkalicious skrev:Nu är jag också intresserad eftersom jag precis lyfte in ett par stora tunga CM3:or i min lägenhet. (dom fick 8071 att se små ut). Båda banden är helt av och jag behöver nya dammkåpor med. Någon som vet om det gör någon skillnad om den blanka ytan på basarna försvinner? Det har krakelerat en del på de jag har.
Mvh
Filip
Gastone skrev:Fjonkalicious skrev:Nu är jag också intresserad eftersom jag precis lyfte in ett par stora tunga CM3:or i min lägenhet. (dom fick 8071 att se små ut). Båda banden är helt av och jag behöver nya dammkåpor med. Någon som vet om det gör någon skillnad om den blanka ytan på basarna försvinner? Det har krakelerat en del på de jag har.
Mvh
Filip
Det påverkar styvheten i konen, d.v.s. basen blir inte så "torr" som det är tänkt, men det är nog marginellt...
Ljudmässigt tycker jag att bandhornen är bra men dagens priser på Gamma VLD13 är helt absurda.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster