Brunt svart och grått är det rätt !
Är det någon som har ett par att sälja ?
Gallret är det strömförande ?
Moderator: Redaktörer
quad63 skrev:Jag undrar hur många färger på gallret på ESL 57 det finnst ?
Laila skrev:quad63 skrev:Jag undrar hur många färger på gallret på ESL 57 det finnst ?
Du kan ju fråga tex. iö om han vet.
Max_Headroom skrev:Laila skrev:
Du kan ju fråga tex. iö om han vet.
Du kan ju kolla hur många inlägg frågeställaren har... Iö vet han nog inte vem det är. Iö har förövrigt semster ett tag framöver.
quad63 skrev:Är det någon som har ett par att sälja ?
RogerGustavsson skrev:Det bör kanske påpekas att det är dyrt att renovera äldre elektrostater. Här är prislistan från den tyska firma som har tillgång till originalriggarna för ESL-57:
http://www.quad-musik.de/Quad_spares.pdf
Det kan vara bättre att gå på ett par ESL-63.
Larsho skrev:Anders Enqvist
quad63 skrev:Esl 57 drar dom mycket ström om dom står på hela tiden, är det någon som vet !
Har sett att man kan köpa ESL 63 till bättre priser än ESL 57 dom brukar vara slutkörda ,hur är det med ESL 63 som gamla ?
perstromgren skrev:quad63 skrev:Esl 57 drar dom mycket ström om dom står på hela tiden, är det någon som vet !
Har sett att man kan köpa ESL 63 till bättre priser än ESL 57 dom brukar vara slutkörda ,hur är det med ESL 63 som gamla ?
Nätspänningen till elektrostater är bara till för att hålla högspäningen och det drar oerhört litet ström, du kan lugnt låta dem vara påslagna för jämnan.
Beträffande ESL63 har jag bara erfarenhet av mina egna, men de är 20 år och bara behövt service en gång, för ersättningen av ena högspänningsdelen. Du kan höra med Mats Törnkvist, han vet nog rätt mycket om beggade ESL-63:
http://user.tninet.se/~vhw129w/mt_audio_design/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster