Idag såg jag en Tandbergare och köpte kassettdäck...

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Falkis
Forumpoet

Idag såg jag en Tandbergare och köpte kassettdäck...

Inläggav Falkis » 2009-07-31 22:00

Det var en TR220 utan synliga skavanker förutom att träet var lite, mycket lite slitet.

Nåväl, min flickvän är här, och jag kan inte köpa saker som jag inte kan motivera då... :( Dessutom hade den bara DIN-kontakter och jag har nyligen fått hem min "Dragspels-elorgel", en gammal farfisa som väger "sorjja", om man säger så. Den hade annars kommit hem för de ynka 95 kr som den kostade... Syftningsfel, jag syftar på Tandbergarn.

Phillips är och var ett märke som ger väldigt mycket för pengarna. Jag skulle nästan kunna säga att detta är en objektiv sanning, min subjektiva känsla och åsikt om detta gamla märke blir bara mer och mer positiv...

Eftersom jag de facto, till sist och syvende, faktiskt KAN motivera ett köp av ett kassettdäck, och enär jag hade plats för det i rummet, så köpte jag ett Philips-kassettdäck. Bild och lyssnings-ripp kommer snart... (i alla fall nästa vecka!).

Jag tycker att Philips är jäuwla brau stuffhh, faktiskt...

Nu ska jag skicka i väg detta inlägg.

Bilder och ljudfiler dyker upp nästa vecka, som sagt...

em-ve-håå

eder

Falkis

Användarvisningsbild
Kjell_Kranzberg
Redaktör

Re: Idag såg jag en Tandbergare och köpte kassettdäck...

Inläggav Kjell_Kranzberg » 2009-08-01 05:43

Falkis skrev:Det var en TR220 utan synliga skavanker förutom att träet var lite, mycket lite slitet.

Nåväl, min flickvän är här, och jag kan inte köpa saker som jag inte kan motivera då... :(

Stackare...
:roll:

TR 220 har snygg design, tycker jag.
Den är dessutom lite speciell. Förstegsdelen är helt normal.
Men effektstegsdelen är lite intressant. Det är en ac-koppling med kondensatorer på högtalarutgången, men... på ingången sitter två trissor i dif-koppling och effekttrissorna är komplementära par. Lite ovanligt i ac-kopplade slutsteg.
Jag gillar denna receiver som är på ca 2 x 20 W.

Bild

Återgå till Vintage-hifi