Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Kan man inte donera till kaffekassan?
Fjonkalicious skrev:Det skulle förutsätta att dom som jobbar på tippen äger allt som slängs på tippen, det gör dom inte.
Så om det skall bli utbyte av gåvor så måste då alltså tipparbetarn stjäla från sin arbetsplats för att sedan göra "utbyte av gåvor". Då blir det "utbyte av gåvor varav en är stöldgods". Då kan man ju lika bra stjäla det själv?
Om man nu skall vara krass.
Nattlorden skrev:Fjonkalicious skrev:Det skulle förutsätta att dom som jobbar på tippen äger allt som slängs på tippen, det gör dom inte.
Så om det skall bli utbyte av gåvor så måste då alltså tipparbetarn stjäla från sin arbetsplats för att sedan göra "utbyte av gåvor". Då blir det "utbyte av gåvor varav en är stöldgods". Då kan man ju lika bra stjäla det själv?
Om man nu skall vara krass.
Nä, det är alltid bäst att någon annan stjäl. Det är ju så rättsystemet är uppbyggt. God tro osv.
Nattlorden skrev:Kan inte vara ett mutbrott när gåvan inte är riktad.
Fjonkalicious skrev:Det verkar som det är mkt som skall klaffa när du är på tippen
zapanasta skrev:Jag brukar ställa mig borta vid elektronik avdelningen ock fråga folk som kommer med grejer ,kan ju knappast räknas som stöld om man får det av ägaren eller![]()
Nattlorden skrev:Jag, nej. In, handbromsvändning upp mot trädgårdsavfallet, 4 säckar gräsklipp över ganten, rivstart och hemåt!
staffanw skrev:Nattlorden skrev:Jag, nej. In, handbromsvändning upp mot trädgårdsavfallet, 4 säckar gräsklipp över ganten, rivstart och hemåt!
Haha, många på min tipp kör med öppen lucka och när de kommer fram till tippen så har det mesta redan ramlat ut. Gäller speciellt trädgårdsavfall och ibland byggavfall.
phloam skrev:Är det nån som är med på att starta en Vintage Hifi Liberation Front och frita gamla fina stereoprylar på nätterna iförda rånarluvor etc
zapanasta skrev:Dom basarna med gummiupphängningar verkar det inte va några såna bekymmer med
phloam skrev:Är det nån som är med på att starta en Vintage Hifi Liberation Front och frita gamla fina stereoprylar på nätterna iförda rånarluvor etc
Ragnwald skrev:Jag var också på tippen i dag och hittade en Marantz 250 i en stålbur för elektronikskrot.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 12 gäster