av rolfzetterberg » 2009-09-03 19:37
Jo,det var som jag anade.Man ska tydligen ta bort gaveln på omkopplaren för att kunna vrida kuggen ca ½ varv, för att på så sätt få fyra lägen.På den andra sidan av den stora kuggen finns det fler "kullar"-alltså fler lägen.Samtidigt försvinner det ena stoppläget,men ratten stoppas internt,så man kan inte vrida för långt.
Man behöver alltså inte löda loss någonting alls.
Som sagt, ta bort gaveln genom att klämma ihop de fyra låsningarna,ta sedan bort låsringen till den stora kuggen,vrid ca ½ varv och sätt tillbaka det hela löst.Kolla att det stämmer med alla fyra lägena mekaniskt och ohmmät alla ingångar!(PU-ingången är ju inte ansluten med sina motstånd,så här får man mäta mot ngt annat ställe).Först när allt verkar fungera sätter man ihop det hela.De här låsningarna för gaveln kan ju gå av,men en droppe superlim håller nog det hela på plats.I värsta fall får man väl dra ett buntband i en glad färg runt alltihop!
Lite lödning blir det ju för man måste ju få PU-ingångens motstånd på plats.Mitt förslag är att sno värdena från linjeingångarna.
Min är nu konverterad,bara motstånden återstår.