Korta vintage-hifi anekdoter

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Falkis
Forumpoet

Korta vintage-hifi anekdoter

Inläggav Falkis » 2009-11-15 00:52

Jag tänkte att vi kunde berätta korta små historier, som inte nödvändigtvs behöver vara korta, men typ; en på hittad:"jag var och hälsade på min gamle kusin i australien, och vet ni vad han hade för stereo, jo! En tandberg TR-220 med en luxorbandspelare och två Carlsson OA-5 till! :O :O :O :O". Riktigt så otroligt kanske det inte blir, men jag har en, som är lite småskojig!

Här följer en kort vintage-anekdot sm är sann:

Jag var hos min moster, hon som ska ge mig en Dux-anläggning. De har två matchande kyl och frys, i härlig skogsgrön metall, med inslag av orange från typ 1970-talets mitt.

Jag tyckte det såg lite märkligt ut, de två reglagen som satt högst upp, där man reglerar "stretet" till kylaggregatet. Nåväl, jag gick närmare och tänkte... "hmm, jassåå?", och kollade vidare på de två silverplopparna i metall. Mycket riktigt! Det sitter exakt samma "knobbar" på det där gamla "Hugin och Munin", eller vad skråen de hette, som på Sentec SE/PA77! :D

Det var alltså sånt här, som i mer sublima ordalag och med innehåll som har lite hetare stoff än denna lilla historia, jag tänkte att vi kunde berätta!

Återgå till Vintage-hifi