Någon som känner till vad den femte regeln av de fem i mitten på rullbandspelaren på bilden är till för? Jag tänkte det kanske är mastervolym, men sådant brukar ju inte finnas på bandspelare vad jag vet.
Moderator: Redaktörer
Grovsnickare skrev:Någon som känner till vad den femte regeln av de fem i mitten på rullbandspelaren på bilden är till för? Jag tänkte det kanske är mastervolym, men sådant brukar ju inte finnas på bandspelare vad jag vet.
Nattlorden skrev:Kanske OT... men den där 900K är jag "uppfödd" på, för sådan hade föräldrarna.
perstromgren skrev:Och jag vaknar upp till en, varje morgon! Åtminstone nästan, det är ingen K-modell, utan den har lösa högtalare.
Nattlorden skrev:perstromgren skrev:Och jag vaknar upp till en, varje morgon! Åtminstone nästan, det är ingen K-modell, utan den har lösa högtalare.
Fast jag inser att jag inte kikade noga nog... Det stämmer inte - det var en sådan här:
1600K
Grovsnickare skrev:Någon som känner till vad den femte regeln av de fem i mitten på rullbandspelaren på bilden är till för? Jag tänkte det kanske är mastervolym, men sådant brukar ju inte finnas på bandspelare vad jag vet.
RogerGustavsson skrev:Grovsnickare skrev:Någon som känner till vad den femte regeln av de fem i mitten på rullbandspelaren på bilden är till för? Jag tänkte det kanske är mastervolym, men sådant brukar ju inte finnas på bandspelare vad jag vet.
Känner inte riktigt igen symbolen för den regeln. Men det verkar finnas en hel del mixfunktioner och synlk/sound-on-sound m.m. De fem är väl tio kopplade två-och-två?
Beocord 2000 http://www.makarateyp.com/BO/K5_5.htm
Beocord 2400 http://www.makarateyp.com/BO/K5_9.htm
perstromgren skrev:Grovsnickare skrev:Någon som känner till vad den femte regeln av de fem i mitten på rullbandspelaren på bilden är till för? Jag tänkte det kanske är mastervolym, men sådant brukar ju inte finnas på bandspelare vad jag vet.
Jag tror att det var volymkontroll; det fanns ett slutsteg i bandspelaren, om jag inte missminner mig.
Grovsnickare skrev:Hej Per och tack för info!
Känner du till om bandspelaren har inbyggd(a) högtalare också?
Nattlorden skrev:Balanskontroll behövs inte när volymenregladet är fysiskt delat i vänster och högerdel, då fixar man det manuellt genom att skjuta lite längre på den ena...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst