Mycket respons här!
MP skrev:Snyggt det ser ut och så har du en klassisk TD-125 också?
Den där typen av remmar i de storlekarna finns till i VHS maskiner som sagt, hör med någon radio/tv-service verkstad i närheten av dig.
Just det, en 125:a. Efter att jag ramlade över denna för ett tioal år sedan har jag aldrig övervägt att byta upp mig mer!
Det finns en TV/Video-service här i trakterna, ska höra med dem. Annars är Filips förslag om packningar kanske inte heller så tokigt.
Fjonkalicious skrev:Var det inte du som hade en Philips CD-300/303 innan? Har Technics:en fått ersätta den?
303:an tycks outslitlig och fugerar fortfarande bra. Dock är den väldigt långsam när den söker mellan olika spår, och trots att den ser väldigt mycket "science-fiction" ut har jag känt behovet av en mer praktisk spelare. Men Philipsen blir förstås kvar i samlingen.
Fjonkalicious skrev:Förresten, jag ser att Daniel_A använder sig av microfiberdukar för att skydda grejorna när han mekar med dom. Är inte det lite farligt, min erfarenhet av microfiberdukar är att dom är väldigt bra på att lagra statisk ström.

Detta har inte ens slagit mig; jag har aldrig märkt av någon elekticitet i mina dukar, men det kanske är något att vara vaksam inför. Den röda på bilderna ovan är en lite grövre variant för spisar etc. och den har inte samma dammbindande funktion som de finare dukarna. Jag tog den för att den råkade ligga i närheten när jag skulle skruva.
Vad rekommenderar du Filip? En bit av ett gammal lakan? Jag tycker sådana brukar "damma" en del.