Moderator: Redaktörer
dwarb skrev:I veckan slog jag till och köpte en Sentec SC8 och två PA8 varav bara ett tycks fungera. Otroligt coola apparater! Jag tänker renovera dem enligt anvisningar på tekniken.se.
Greengrass skrev:dwarb skrev:Vad roligt med era svar!
Ok, jag hör - Jag bygger inte om dem. Det finns adaptrar och annat i DIN-väg på Kjell&co. Jag får göra en utflykt dit imorgon.
Jag har inte heller en superanläggning utan hoppas att dessa apparater kan tjänstgöra som förstastereo när jag är klar med dem. Det skall bli intressant att höra om jag kan skilja dem från min 12 år gamla bio-stärkare. Det är tänkt att de skall driva mina pK.
De fanns ju både som byggsats och som färdiglödda. Jag öppnade dem när jag kom hem och det var tydligt på lödningarnas kvalitet att åtminstone den ena är en byggsats... Men det skall bli riktigt kul att få ordning på dem.
Jag missade en TU8 med mindre än 8 timmar på en annons som legat ute i en och en halv månad...Men jag får säkert fler chanser.
Mvh
/George
Hej George!
Såg just en auktion av en Sentec TU8 på Tradera. Något för dig kanske..?
http://www.tradera.com/Sentec-TU-8-klas ... _105136790
Lycka till ifall du bestämmer dig att bjuda på den! ':)'
faulhund skrev:Men när nu de 33-åriga Philipshögtalarna AD10100 börjar vittra sönder, är det anledning att se över alltsammans.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster