Fick precis en gammal Tandbergare, en TR200 med inbyggd Garrardspelare och med två TL 1520 högtalare till. Förutom sprak i knappar och pottar fungerar den klockrent och är i mycket fint skick.
Till saken hör att jag fick den när jag sökte en stereo till min gamla klasskompis som är psykiskt sjuk och har musik som den enda glädjekällan i livet. Hans tillstånd gör honom oförmögen att sköta en musikanläggning speciellt varsamt och jag har inte hjärta att lämna denna fina och känsliga gamla norrman i hans tämligen förströdda vård.
Samtidigt skulle han behöva en reciever med vinylspelare, cd och ev. en kasettspelare för att kunna spela sina skivor och band och ha ett drägligt liv.
Därför undrar jag nu om någon här på forumet har en sån kombination och skulle vilja byta den mot Tandbergaren? Det skulle förslagsvis kunna röra sig om nån enklare 80-90-tal stereostapel typ Philips eller dylikt. det behöver inte följa med högtalare och följer kasettspelare med kan en dito Sony från sent sjuttiotal lämnas i byte.
Jag ska försöka lägga in en bild på Tandbergaren men vet inte om jag lyckas, min datavana kunde vara bättre.
Stereon finns i Sala.
P.S.Tittade just i FAQ och såg att jag behöver hjälp av min fru och hennes bildserver för att länka en bild. Återkommer i frågan.D.S.