sen-lab element?

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
zvenamp

sen-lab element?

Inläggav zvenamp » 2010-03-09 23:32

jaha nu är man inne i källaren o rotarfram gamla fina grejor tror jag ...

dessa element räddade jag från ett par högtalare som stod kasserade bredvid pappersåtersamlingen /återvinningstation ( såna dära obemannade som finns lite här o där i våran kommun (eskilstuna)

1998 om jag inte minns fel

elementen heter "made i denmark" SEN-LAB D5406 2A har 2 st mellan domar tunga som bara fan... 2 kilo stycket o dem funkar perfekt

har även 2 st D2806 2A diskanter även dem i perfekt skick

tyvärr så var basarnas kanter slut ( var nog därför nån dumpat dem olagligt där :D :D
o på den tiden så var det nog inga som kantade om utan man slängde o köpte nytt ...

är det nån som vet värdet på dessa o vad det är för tillverkare

det tycks ju se ut som dynaudio grejor men vad vet jag ...
tanken var ev att bygga egna högtalare har fått fatt i 2 st renoverade cerwin basar 10" för 300:- st o kanske dessa element kan passa i hop med dem ???
men jag har inga värden o sånt så det blidde svårt att bygga filter ... som passar bra..
Senast redigerad av zvenamp 2010-03-09 23:49, redigerad totalt 1 gång.
Tube or not Tube? thats no problemos Bild

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2010-03-09 23:39

D2806 är det som blev Dynaudios D28 när SEN-lab gick samman med Dynaudio.

Även jag har dessa i ett par Spectrum-lådor där de sitter med en 6" i små, men väldigt tunga slutna lådor. De ingick i ett 3D-system (som det hette på den tiden) tillsammans med en större basreflexlåda innehållande en dubbelspolig 12" och delningsfilter. Fast de köpte jag nog 1991 eller 1992.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2010-03-10 02:54

Linkwitz har tydligen använt elementet i något tidigare projekt, vilket indikerar att det inte är skräp.
Den som vet mest, tror minst.

Återgå till Vintage-hifi