Har nog lättare att förstå vad du menar än du tror Filip. På något sätt är det idén om projekten som håller en igång, som gör att man kan somna på kvällen djupt inne i en plan om hur det kan bli, som gör att man pallar med att stå i kö på ICA osv.
Samtidigt så blir de, idéerna alltså, ett sätt att motivera ett klipp på en loppis, ett motiv för en utflykt till omgivningens alla loppisaffärer en regnig söndag. Så kommer man hem med grejor som läggs på "kall-lagret" som en framtida investering i ett avlägset projekt.
Lite hängig blir jag när jag ser det utifrån. Men samtidigt, vad går upp emot känslan av att komma på att "det-där-har-jag-nog-på-vinden" , gå upp och hitta det och veta att jag gav fem spänn (pinsamt ofta gav jag nog femtio men tror att jag gav fem...) på en loppis för det och nu behövde jag det, det var helt enkelt det som gjorde att jag kom vidare i det jag projekt jag höll på med just då.
Det är fint, nästintill vackert. Även om jag köpte det i ett helt annat syfte, till ett projekt som jag inte ens kom ihåg.
Bilden av förlamning är kanske sann ut ett perspektiv, det jag hade tänkt mig när jag köpte det blev inte och man hinner inte med rent konkret det skallen hittar på. Men man hinner med en del och förhoppningsvis kan man inse att det är ganska kul det med.
Det jag kan bli bekymrad över är när jag tappar lusten. Vete faen hur många par OA jag har renoverat de senaste åren. Säkert femton par. Nu vill jag göra något annat, bygga en caféracer, montera en kinesisk påhängsmotor på min gamla tandemcyckel eller något annat innovativt. och då står där ett par OA14, två par OA12 och minst två par OD11 i hel- eller halvrenoverat skick kvar (förutom alla färdiga transistorradios och ett gäng coola förstärkare) som jag inte ens orkar plåta och lägga ut på Blocket. Det kan bekymra mig...
Sen skulle jag verkligen vila lära mig att laga analog elektronik. Fan, jag borde verkligen kunna fatta hur man signalföljer, jag har såväl tongenerator som oscilloskop (med en kanal iallafall, köpt som renobj för en femtiolapp

)
Så mycke att göra och så lite tid så det blir inget gjort liksom
mvh
Henrik