Ingen märkning, inget namn, men riktigt stabila och hyffsat tunga.
Har någon en ide om vad dessa burkar kan vara för något?
Eller... kan det vara ett självbygge?

Moderator: Redaktörer

Stockholm skrev:Thanks! Detta forum är en "guldgruva"!
Försökte lyssna av dem på plats... så gott det gick. Verkar dock som att diskantelementen (horn?) inte lever. Undrar om det går att åtgärda alt hitta sådana?
perstromgren skrev:Stockholm skrev:Thanks! Detta forum är en "guldgruva"!
Försökte lyssna av dem på plats... så gott det gick. Verkar dock som att diskantelementen (horn?) inte lever. Undrar om det går att åtgärda alt hitta sådana?
Det går (åtminstone gick) att åtgärda med nya membran. Det är en vanlig åkomma på de där hornen.
Tyvärr vet jag inte var man får tag på nya membran, men om du lugnar dig ett par minuter kommer någon springande och berättar!
MP skrev:Flås flås....de finns på Hifi-Kit för typ 75 spänn
paa skrev:Man får vara försiktig när man skruvar loss membranen för magneten är stark och vill dra in skruvmejseln i magnetgapet=membranet om man slinter det minsta.
Stockholm skrev:Vilken tur att jag hade "lagt undan" dem resten av dagen.
Det var bara att sätta sig i bilen igen. Kom tillbaka till butiken 17:57... Imorgon hade någon annan blivit glad. Idag blev jag glad!Fick veta att någon annan kund hade fått syn på dem... och hade velat köpa. Heder till butiken som ändå höll dem åt mig.
Tyvärr saknar de frontskydd och skicket är lite sisådär. Men, man kan inte få allt här i världen. De "vanliga" elementen verkar dock OK. Har just nu ingen möjlighet att börja skruva. Det får bli ett projekt till vintern.
Tack till er alla; Vinylcalle, MP, Fjonkalicious, AlNiCo, perstromgren och paa. Ni är alla guldklimpar. Jag måste erkänna att jag blev häpen över det snabba responset och från så många här på forumet.![]()
![]()
![]()
Lust skrev:Frontskydden har varit tyg på ram på mina CM3 och CM3 Pro.
På DM2 är det skumplast däremot.
Grattis, vinylkalle!
Fjonkalicious skrev:paa skrev:Man får vara försiktig när man skruvar loss membranen för magneten är stark och vill dra in skruvmejseln i magnetgapet=membranet om man slinter det minsta.
+1. Jag bytte på mina. Jävla jobb det. Man kanske kan ha en plastskruvmejsel?
Folien är JÄVLIGT tunn. På mina så kunde jag se att tidigare folie hade finare räffling än de från Hifi-kit.
Direktlänk till produkten: http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=3121
MP skrev:Trasigt fanér går att spackla igen med kemiskt trä som finns i olika nyanser.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster