Hej, jag behöver lite hjälp med att identifiera följande högtalare.
Dessa köptes på lokal second hand för billig penning, men låter ganska rassligt. Vet någon vad det akn vara för högtalare
Den där HiFi-loggan sitter på Philips och Dux-apparater, och innebär i praktiken att det kan vara rätt bra grejer..! Alltså inte jättebra utan hygglig vardagshifi för vanliga konsumenter. Hifi på introduktionsnivå kanske man kan säga (loggan indikerar en sådan satsning från dem)
Inget du ska slänga iaf, skulle inte förvåna mig om de låter trevligt. Är de i fint skick kan de ju rentav ha lite värde för Philips-fantasten. Hade jag sett dem på loppis hade jag också köpt dem
När det gäller Philipsmodeller handlar det ofta om en knappt 20 liters sluten låda med 8" bas med gummikant.Diskanten den vanliga AD0160.
Liknar 22RH 443.Troligen från slutet av 70-talet.
Philips bytte till skumkant de här åren.Kan de kanske vara så sena?I så fall rasslar de nog...
Finns det ingen etikett på baksidan?
och de låter faktiskt riktigt bra, med gummikant som håller. Samma logga som du ser, den återfinns på andra apparater så det är typ pakethögtalare och är tämligen enkla/billiga. Men Philips gör bra grejer och det här "HiFi Project" (eller vad det nu står, minns ej) kanske var tänkt att vara lite bättre än genomsnittet.
Jag vet, kolla gamla kataloger på pytalhost (se vintagelänkar)!! återkommer...
(High FIdelity International stod det, inte project, konstigt nog hittar jag bara loggan så tidigt som -75 typ men inte i kataloger från 1980, som är årtalet på mina högtalare, mysko)
Phloam: Vet du vad baselementen heter i de där högtalarna som du har? Jag tror att jag har just samma element liggandes. Väger inte mycket, men verkar vara helt okej.