Jag har snöat in lite på Luxor förstärkare, billiga att få tag i, låter helt okej och dom påminner mig om en svunnen barndom. Jag har 1 Luxor 3082 den minsta i den serien sen har jag också köpt på mig en mycket vacker dirigent 7100.
Nu till problemen min Luxor 3082 har fungerat felfritt sen inköp för ca 8 månader sen, bara lite skrap som jag åtgärdade med elektronikspray. Problemet började när jag skulle provspela en ny högtalar uppsättning, då var helt plötsligt höger kanal helt död. Tog isär den och kollade säkringarna hittade en som var trasig och bytte den. Resultat nu är den död på båda kanalerna, från alla källor via både A och B utgången även dött med lurar. Har kollat alla säkringar igen men alla verkar vara hela. Är det nån som har lite tips var jag kan börja felsöka, vanliga fel? Kanske nån sitter på en servicemanual?
När den var trasig tog jag fram min dirigent 7100 från gömmorna, smörjde upp den och började spela. Allt lät bra till en början men jag anade strax en tunt ljud från vänster kanal, lyssnade närmare och den verkar nästan helt sakna bas. Har skiftat mellan högtalarna och provat B utgångarna men felet kvarstår. Frågar mig återigen om nån här på forumet har nån aning om var man ska börja felsöka.
Tänkte ge det en chans och försöka laga dessa då jag verkligen gillar dom på nått konstigt sätt... Så skjut på om ni har ideer vad det kan vara för fel, annars åker dom på återvinningen och det vill väl inte eller...
///Foppa