Moderator: Redaktörer
Tillverkad
Land: Usa
Socken: New york

Lasse- skrev:Hej är det kolboxen som har ett Philips bredbandselemet
med en impedans på 800 Ohm och ett rörförstärkeri som var
konstruerat av Stig Karlsson själv eller?
mvh Lasse-
TECHNICAL DATA
Amplifier:
Push-pull tube amplifier, OTL, Output Transformer Less with two separate channels. One for low frequencies 20 – 300 Hz and one for higher frequencies 300 – 16.000 Hz. 55dB of negative feed-back.
Amplifiers located inside the cabinet.
Output tubes
Two pairs of EL86
Output power
10 – 12 watts per channel (high freq. and low freq.).
Principle
Three way bass reflex. Active bi-amplified speaker with level adjustment for the low frequencies for adjustment to the room.
Woofer
Peerless 10 inch, 800 ohms.
Midrange
Philips 9710AM, 800 ohms
Tweeters
4 Pcs. Peerless MT20HFC driven by a transformer with air gap.
Vinylcalle skrev:Jag tänker inte instämma i lovkören. Tycker det är tråkigt att se att sakerna står och samlar damm i ett förråd.
Hade varit bättre om det kom någon till användning. Dom verkar ju ändå inte ha någon möjlighet att göra något vettigt av det.
MvH Carl
Lasse- skrev:Hej det hade varit intressant att få höra hur Quad ESL elektrostaterna
låter jag har ingen aning om det.
mvh Lasse-
petersteindl skrev:Vinylcalle skrev:Jag tänker inte instämma i lovkören. Tycker det är tråkigt att se att sakerna står och samlar damm i ett förråd.
Hade varit bättre om det kom någon till användning. Dom verkar ju ändå inte ha någon möjlighet att göra något vettigt av det.
MvH Carl
+1 Grejerna borde doneras till mig![]()
Den där gamla rörMcIntosh skulle pryda hemmet rätt bra
+ en massa andra grejer. Jag tycker bävern får hämta grejorna och komma hit me'rom
![]()
MvH
Peter
PeterAkemark skrev:Har ett svagt minne av att jag sett något om Munthe på "Tekniskt Magasin" på Sveriges Television som det hette en gång i tiden.
Vinylcalle skrev:Jag kan berätta hur jag upplever dom.
Fantastisk lätthet och klarhet i ljudet. En bra bas som dessutom går relativt djupt. Lågkänslighet. För tidigt avrullad diskant. Oerhört riktningskänsliga (till skillnad från nya Quad som jag inte upplever ha dom problemen).
Vi har precis sålt ett par på jobbet. Har ytterliggare ett par som kanske kommer ut tids nog (måste renoveras).
MvH Carl
RogerGustavsson skrev:PeterAkemark skrev:Har ett svagt minne av att jag sett något om Munthe på "Tekniskt Magasin" på Sveriges Television som det hette en gång i tiden.
Har väl länkats till det tidigare?
http://svtplay.se/v/1370909/oppet_arkiv ... rammofoner
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster