skantic harmoni 10 s / Philips F5S84A ???

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mattiasvejdeland

skantic harmoni 10 s / Philips F5S84A ???

Inläggav mattiasvejdeland » 2011-10-28 23:42

Har fått erbjudande om en skantic harmoni 10 s med tillhörande högtalare för en minimal nästan symbolisk summa, är det något att ha eller skall man strunta i det???

Om det är någon som har egen erfarenhet eller mer information om stereon är jag intresserad

Har även fått liknande erbjudande om en gammal philips F5S84A med alla dokumet från instruktionsbok till garantisedel och originalkvitto så samma sak där.. erfarenhet och information är välkommet

/mattias

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2011-10-29 03:24

Nu hittar jag inte nån exakt bild på nätet (vore bra om du kund fixa) men jag gissar att det har värde, kanske inte så försumbart heller om det är i fint skick osv. Det bör nästan kanske bedömas utifrån vad det skulle säljas för hos pryl/retrodesignboutiquer eller antikviktetshandlare, eller på samlarmarkanden, snarare än på hifi/stereo-markanden s.a.s.

Om det är vad jag tror att det är. Rädda det från en ägare som kanske tänker slänga det eller var schysst och säg att det kan vara lite värde i det, om man hittar rätt köpare.

Hittade denna bild på nätet, liknande? (Objekt på auktionsfirma) Scantic S5 ?

Bild

Användarvisningsbild
dalkarl

Inläggav dalkarl » 2011-10-29 10:30

Är det en som liknar den på "phloams" bild är den värd att spara, eller sälja till någon retro-/designbutik då saker i plast är lite inne.

Undrar vem som målat tavlan på Oscars lave som hänger i bakgrunden?

Användarvisningsbild
mattiasvejdeland

Inläggav mattiasvejdeland » 2011-10-29 16:55

Har nu fått hem ett st philips F5S84A..
Tyvärr har jag upptäckt vid en snabb genomgång att det är något senilt ar..e som har klippt hej vilt bland kablarna samt stulit ena högtalaren och skivspelaren :evil:
Så tacksam för tips om en philips skivspelare typ AG 2009 och en liten äldre högtalare i ca 4-5" storlek av okänt ohm (har ingen multimeter hemma så jag kan inte mäta upp den som är kvar :( ) Står i handboken att man kan ansluta en extern högtalare på 800 ohm men är osäker på om dom som sitter i är på 800 ohm, kan iförsig vara så då högtalarkablarna går via en trafo..

Återgå till Vintage-hifi