Det är inte svårt om man kan löda skapligt och är lugn och metodisk och tar sig gott om tid. Ta ett kort i taget och provspela mellan varje kort så du inte behöver felsöka hela förstärkaren om det skulle bli något fel.
Var extremt noggrann med att få polariteten åt rätt håll, kontrollera värdet på kondensatorn du löder bort mot den du löder dit(högre spänningstålighet är OK men inte annan kapacitans(möjligtvis med undantag av nätdelen). Det förekommer x antal feltryck i servicemanualen till 2220b. (Edit: Såg att du hade servicemanualen)Om du inte har servicemanualen kolla på hifiengine, där har den funnits förut. Efter recapen bör du kontrollera bias o.s.v.
Köp kondingar av något seriöst/välkänt ställe, det finns fejkade kondingar på nätet(av de högre kapacitanserna)... Passa samtidigt på att kontrollera internt kablage och rengöra innuti.
Jag bytte nyligen kondingar och signaltransistorer i en Sansui AU-555, den har färre kondingar och är enklare uppbyggd(äldre och utan tuner). Det tog mig ca 16 timmar arbetstid att göra renoveringen efter att jag hade alla saker på hemma och då anser jag mig vara van vid lödkolven.
En bra tennsug och en avlödningsfläta är ett måste och vaksamhet med temeraturen så man inte förstår några komponenter eller kopparbanor.
Är du inte van vid att löda leta rätt på något skräpkretskort från en dator eller så och öva på
Jag har ingen bra guide för just 2220b men på den här länken finns några guider för andra marantzer:
http://www.irebuildmarantz.com/restoration/index.html
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen