Här är senaste tillskottet, en Kenwood KR-9050.

Moderator: Redaktörer

thombjon skrev:grattis, den var fin. nu blev jag avundsjuk!
Gick inte du på avvänjning?![]()
Du har ju själv en del stora apparater. Hur går det med dom? använder du någon av dem?
Vinylcalle skrev:Jag kan svara åt Fjonken. Nej han använder inget han har, och gör han det så är det hans minst intressanta grejer![]()
.
thombjon skrev:Var det ett dumt byte eller bra? Vad tycker ni
thombjon skrev:Det första jag gjorde när jag kopplade in den så satte jag ingång 1250 på samma gång och fick nästan en chock, så mycket bättre kan inte Sonyn låta......men det var högtalarna.
thombjon skrev:Om jag nu skulle välja 3 stora apparater så där skulle jag nog hellre gå på:![]()
Sansui G-33000, G-22000, G-9000
eller
Technics SA-1000, SA-5770, SA-5760
thombjon skrev:Om du menar renovering att byta elektrolyt kondensatorer så har jag gjort de för några år sen på en annan maskin. Jag hade 2 st Nikko NR-1219 där jag bytte kondingar i den ena men jag kunde inte höra någon skillnad efter det bytet. I den jag bytte var i alla fall de stora dåliga, det "bonkade" när man skakade dem, men den fungerade och spelade lika bra som den andra även innan bytet.
Jag vet inte riktigt hur man ska tolka att det inte var någon skillnad men antingen så var väl kondingarna ok efter 30 år eller så sitter det inte tillräckligt många i signalvägen.
Eller behövdes det mer tungdrivna högtalare för att man skulle höra någon skillnad.
Jag kunde inte höra någon direkt skillnad i alla fall.
Sen kan man ju byta för att risken för att haveri ska väl bli mindre med nya kondingar.
Övriga komponenter åldras inte så det är ingen ide att byta om de inte är trasiga av någon annan anledning.
Risken är väl att dom börjar läcka om dom är för gammla. Då bilr hela innanmätet sedsölat med en äcklig sörja. Inte kul.
thombjon skrev:Men jag fick faktiskt skivspelaren på köpet.
En Enamco T-1, tidig modell utan gångjärn till locket.
Är det någon som vet om det ska finnas något stöd för locket
eller ska man lyfta av det helt när man byter skiva?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster