Moderator: Redaktörer
heliac skrev:Stämmer..det är mdf i gavlarna. Man kanske skulle arkivera mdf-gavlarna och låta tillverka mahognysidor som man betsar ner i samma djupröda ton och lackar.
Trafosarna är monterade flytande på baksidan i nån sorts upphängning, och så står de på en egen avdämpad fot.
heliac skrev:Idag kom PD-93:an. Köpte den osedd av en äldre man då han kändes väldigt pålitlig. Skicket är otroligt fint, den har ju trots allt 20 år på nacken. Har inte möjlighet att koppla in den då vardagsrummet är under renovering. Men jag stoppade i en skiva bara för att se så att den gick efter transporten hem (vissa PD-modeller tappar tydligen laserlinsen lätt, något strul med limmet).
Iaf. Den inger ett gediget intryck och väger rätt rejält för att vara en cd-spelare. När släden går ut låter det tungt och solitt på nåt vis, inget rasslande från plastdelar eller så. Låtindexet kommer upp snabbt och den byter låt snabbt. När man byter spår hör man att ett relä klickar?!?.
MrLeng skrev:Mitt ex har alltid klickat
heliac skrev:Funderar på att handla en pd93. Min cd-spelare idag är en 1500kr pioneer dvd, samt en äldre technics. Rent visuellt är jag ju jättesugen på 93:an men är den värd sina 3000 rent ljudmässigt? Jag borde väl höra skillnad mot de spelare jag har idag?
heliac skrev:Läste om klickandet på ett utländskt forum. Om jag fattar rätt så mutas (tystas) audiodelen vid låtbyten och start/stopp samt av/på. På billigare apparater gör man detta med transistorer men på dyrare konstruktioner med reläer.
janlars skrev:heliac skrev:Funderar på att handla en pd93. Min cd-spelare idag är en 1500kr pioneer dvd, samt en äldre technics. Rent visuellt är jag ju jättesugen på 93:an men är den värd sina 3000 rent ljudmässigt? Jag borde väl höra skillnad mot de spelare jag har idag?
ettt fynd i mina öron
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster