Kan inte släppa det här med Luxor 8071
Har aldrig ägt ett par av dessa inte ens sett några i verkligheten men nu finns ett par till salu som jag eventuellt köper ifall priset känns rätt och säljaren faktiskt beslutar sig för att sälja (det är ännu osäkert om han vill släppa dom)
I vilket fall så har jag en komplett uppsättning element (bas, mellan o diskant) + filter från ett par Luxor 5061 på kommande. Basarna är färdigt omkantade.
De här elementen från Luxor 5061 ser ju identiska ut med de element som finns i 8071 så visst måste det vara samma högtalarelement? och kanske också samma filter?
Det kanske blir så att jag gör ett försök att bygga ett par egna 8071 transmissionline lådor med utgång av de mått som finns på Rolfs handritade skiss här ovanför. Det blir inget prestige bygge utan jag gör det mera som en kul grej och för att testa lite.
Finns det förutsättningar för att lyckas med detta, vad tror ni? att jag får ett par 8071 kloner som låter lika eller snarlika som ett par riktiga Luxor 8071. Jag skulle som sagt använda Luxor Briljant elementen från 5061 som ju ser ut att vara identiska med de i 8071.