Nåja, jag är ju inte så kunnig vad gäller Vintage-hifi, så jag ber härmed om hjälp att finna en lämplig kandidat.
/ Mikael
Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Och lägga mkt pengar på en sak som du kanske inte kommer att använda så mkt är väl sådär?
2-ch skrev:Något kasettdäck finns inte i den serien tyvärr.
Lite märkligare är att inte heller någon rullbanspelare såg dagens ljus vad jag vet.
Klart grabben ska ha en komplett uppsättningFjonkalicious skrev:Och lägga mkt pengar på en sak som du kanske inte kommer att använda så mkt är väl sådär?
Har du hört talas om han som kastade sten i glashus?![]()
Fjonkalicious skrev:Mjoo, men nu är ju inte jag och komorok samma person, eller hur?
Komorok skrev: Efter några googlingar känns det inte som att Sansui har någon apparat med exakt samma frontdesign, men kanske söker jag för dåligt.
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:Mjoo, men nu är ju inte jag och komorok samma person, eller hur?
nee![]()
Alexi: Den där Revoxen är tung industrilook... me like.

Komorok skrev:Tack ska ni ha för råd och information. Det var vad jag ju behövde. Någon av de där Sansui-däcken eller Mitsubishin får det bli när det beger sig. Är det någon som har erfarenheter av någon eller några av dessa kassettdäck och kan avråda eller rekommendera något speciellt?
PS. Jag har en hel del gamla kassetter jag gärna vill spela så det är inte för att skaffa en snygg stapel till. Jag vill ha en kassettspelare helt enkelt. Och ska jag skaffa det, så får den ju gärna matcha. Det verkar som en sådan apparat av lagom kaliber går på 3-6000kr. Det tycker jag inte är så farligt.
PSS. Jag har ju redan en skivspelare: En Thorens TD318 som snart får OM40-nål. ar t.o.m skaffat ett schysst RIAA-steg (HA RIAA two). Det kanske inte är vintage, men med stadig koll på ebay efter en Kenwood KD770 eller KD990 så kanske det blir ändring på det.
Vinylcalle skrev:Är det gamla inspelade band som ska spelas upp igen så kommer kanske inte resultatet att bli bra bara för att det spelas upp på en fin spelare. Viktigare är att uppspelningen stämmer överens med hur det spelades in. Min chef använder ett gammalt NAD kassetdäck av den enkla anledningen att det har variabel Dolby vilket passar av just den orsaken (inspelat på många olika typer av däck).
Komorok skrev:En forumdeltagare har erbjudit mig att köpa dennes Harmon Kardon cd491- bandare. Jag tänker köpa den.
Komorok skrev:En forumdeltagare har erbjudit mig att köpa dennes Harmon Kardon cd491- bandare. Jag tänker köpa den.
Micke23 skrev:Jag skulle satsa på ett trehuvudsdäck som är så nytt som möjligt. I princip alla äldre kassettdäck får problem med drivremmar som behöver bytas, och det är inte alltid en lätt (billig) uppgift på ett avancerat kassettdäck. Pioneers toppmodeller brukar vara bra, liksom de från Teac (Tascam).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster