S gylling och luxor..

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Andersh74
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: 2012-10-19
Ort: Tjörn

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Andersh74 » 2022-11-03 01:35

Ted_B skrev:Säg åt chefen att du flyttar själv med dina högtalare :D


Jag har kommit på att chefen, barnen och livet är lite viktigt. Jag vore inte mycket utan dom. Bara ett skal som vibrerade. Som en högtalare utan förstärkare.

Mvh, Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Ted_B » 2022-11-03 10:52

Mycket bra prioritering tycker jag, klart det är viktigare :)
The World's Mine Oyster

Kermit116
 
Inlägg: 1218
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Kermit116 » 2022-11-03 11:15

Klok inställning Du redogör för. Nu vet jag inget om övriga intressen Du har o vilka utrymmen dessa tar; veteranbilar/-traktorer, cyklar, giftormar etc. Önskemålet om att få med sig två välljudande entusiasthögtalare till ett nytt boende borde gå att hantera tycker jag. Har inte chefen vävstolar, symaskiner, målarstafflin, apfula keramikfat el dyl som också stör i den avskalade inredningens nu gällande norm? Försök hitta förhandlingsbrickor (Lyckats förhandla upp hornen från min första älg på en vägg (inomhus) på landet mot ett vidrigt keramikfat.). Visa foton på groteska golvhögtalare, finns hur många som helst, som du "funderat" på att skaffa/byta till. Tag med henne till någon ljudkompis som är djupt nere i missbruket, häruppe i 08:a har vi ju data_foggen som efter sitt senaste köp är uppe i tjugo par, jag har i det avseendet haft mycket god hjälp av STDI. Få henne att förstå att Dina önskemål är mycket hovsamma. Som alternativ eller komplement förordar jag även civil olydnad, göm ett par i något utrymme hon sällan är i eller deponera dom hos kompis, även där har STDI ställt upp, smuggla sen in dom i huset vid något obevakat ögonblick. Hjälper inget av detta och du känner att du nått vägs ände gör då det bästa av situationen, sälj bägge o köp ett par OA-12, utrusta gärna m Carlssonkults Satorikit, 12or gör sig bra i min bild av snygga 50-talskåkar. När så barnen börjat uttrycka sig imponerande över med vilken ljudvolym det går att spela på dom så kommer nog så småningom droppen att urholka stenen. Bäst är då om du samtidigt har kunnat haft dina Gylling o OD-11 gömda ngnstans och försiktigt kan smyga fram dom igen.
/Farbro Barbro, alias Lis Asklund
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
Andersh74
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: 2012-10-19
Ort: Tjörn

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Andersh74 » 2022-11-03 22:37

Det var ett mycket klokt svar. Exakt så har jag jobbat under årens lopp. Man lär sig till slut hur ett övertagande görs. Tur att Putin inte gått i faktiskts fru vs hifi-skola.

Jag tror att mitt hifi-intresse har nått sin peak och att det rullar av raskt. Eller kanske är det så att jag vet hur jag vill ha det på ett ungefär. Det är slut med en anläggning per rum. Bion monteras ner. Allt kokas ner till en vardagsrumsstereo med en Technics sa-500k och två högtalare.

När jag blir rik blir det två ägg på väggarna...
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
Andersh74
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: 2012-10-19
Ort: Tjörn

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Andersh74 » 2022-12-24 01:25

Jag fick 1000 spänn för technicsen, 2000 för od11 och 400 för gyllingburkarna. Nu har jag inget alls att lyssna på längre. Känns lite snopet men plötsligt behövdes pengarna till kontantinsatsen.

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
Lasse-pin
 
Inlägg: 240
Blev medlem: 2011-11-19
Ort: HÄGERSTEN

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Lasse-pin » 2022-12-24 11:39

Jag har några högtalare över ..................................

Användarvisningsbild
Andersh74
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: 2012-10-19
Ort: Tjörn

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Andersh74 » 2022-12-24 11:44

Lasse-pin skrev:Jag har några högtalare över ..................................

Synd att du inte bor lite närmare...
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Kermit116
 
Inlägg: 1218
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: S gylling och luxor..

Inläggav Kermit116 » 2022-12-25 20:16

Andersh74 skrev:Jag fick 1000 spänn för technicsen, 2000 för od11 och 400 för gyllingburkarna. Nu har jag inget alls att lyssna på längre. Känns lite snopet men plötsligt behövdes pengarna till kontantinsatsen.

/A

Var sak har sin tid. Du har nytt hus och samma fru, gott så. Finns värre alternativ. Samtidigt har Du klippt navelsträngen med två högtalare och kan, när tiden så kommer, välja friare. Du har varit modigare än många av oss som inte har klipp strängen med det som kanske var våra första högtalare, Supreme 28 i mitt fall. Gläds åt nya huset och åt hustrun. :-)
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Föregående

Återgå till Vintage-hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster