Det låter lite dyrt, tycker jag. Jag hade nog max gett 2 000 för en A858 utan inbyte. Den är trots allt precis lika gammal som din nuvarande stärkare. Din gamla förstärkare är väl rätt snarlik A858, om än lite klenare. Pioneer C90 och M90 hade jag hellre satsat på om jag vore Pioneer-fantast.
Om du redan har en 656:a så är det onödigt att "uppgradera". Du kommer inte att kunna höra någon skillnad på dem. De använder väl båda samma kretslösningar förutom att den större klarar av att ge ut lite mer effekt (som inte många behöver).
...sen är A-858 mycket vackrare under skalet med dubbla nätdelar ifall man gillar sånt (som jag gör) A-858 har också delbart för/slutsteg vilket A-656 inte har.
Nog är det ganska stor skillnad mellan 656 och 858 - bra mycket mer botten och livlighet i en 858.
Har ingen aning om de använder samma kretslösningar, men 858 har ju dubbla nätdelar. Minns att det var ganska påtaglig skillnad när man demade med lite "jobbigare" högtalare typ Mirage 460/760
Konstig grej, det ser ut som att det inte är "äkta" dual-mono utan i stället bara en uppsättning glättningskondensatorer som de båda kanalerna får dela på.