Ska köra ett test mot mina 3-28 i dag

Moderator: Redaktörer

zapanasta skrev:Nu har jag kört a+b tester mot mircsh 3-28..
Provat olika placeringar osv och i mina öron är 4-70 lådorna bättre,går lite djupare/mer kropp i röster och diskanten mer detaljerad..
Är ju ingen jättestor skillnad men hörs då utan vidare,nä då skickar jag 3-28 lådorna vidare och spar dessa i stället![]()
Ps,cicaro.Kollade filtren i går,sitter polyesterkondningar på 6,8uf till diskanterna().Verkar bara va en spole till basarna,men som sagt verkar ju finnas olika varianter av dessa också (Diskanterna)
Hade ett annat par 4-70 här förut med andra diskanter,och dom lät inte lika bra som dessa vad jag minns.Dom hade även elektrolytkondningar till diskanterna,värdet minns jag var 3,3uf eller alldeles i närheten...
Andersh74 skrev:zapanasta skrev:Nu har jag kört a+b tester mot mircsh 3-28..
Provat olika placeringar osv och i mina öron är 4-70 lådorna bättre,går lite djupare/mer kropp i röster och diskanten mer detaljerad..
Är ju ingen jättestor skillnad men hörs då utan vidare,nä då skickar jag 3-28 lådorna vidare och spar dessa i stället![]()
Ps,cicaro.Kollade filtren i går,sitter polyesterkondningar på 6,8uf till diskanterna().Verkar bara va en spole till basarna,men som sagt verkar ju finnas olika varianter av dessa också (Diskanterna)
Hade ett annat par 4-70 här förut med andra diskanter,och dom lät inte lika bra som dessa vad jag minns.Dom hade även elektrolytkondningar till diskanterna,värdet minns jag var 3,3uf eller alldeles i närheten...
Vart ligger "Vidare", alltså dit du ska skicka 3-28orna?![]()
/A
Andersh74 skrev:Det borde inte vara svårt att finna någon som vill ha ett par 3-28or. Hade jag inte varit så nöjd med utseendet på mina OA12 hade jag velat ha ett par. Men skaffar jag ett par måste nog OA12orna flytta in under en säng då jag har på känn att de blir så rejält utklassade ljudmässigt...![]()
/A
Andersh74 skrev:Kvack!? Mina 12or är allt annat än djupa i basen. Trodde verkligen 3-28 skulle sopa mattan med dom på den punkten. Sannolikt fortfarande något vajsing med mina 12or då. Bara det blir vinter igen någon gång får jag sätta igång att renovera på dom allvar - filterrenovering och skumkantsbyten.
Jag som trodde 3-28 hade en kompetent basåtergivning??
/A
Andersh74 skrev:Det är nog bäst att jämföra bamsingar med bamsingar och pluttar med pluttar!Jag har inget här hemma att jämföra med 8071orna.
Blev lite mer sugen nu på att sätta igång och renovera 12orna. Som det är nu jämför jag dom med MP2 och där blir de rejält utklassade i basåtergivningen.
Hur som helst måste jag gratulera till 4-70 fyndet...för det var väl ett fynd om jag känner dig rätt?
/A
zapanasta skrev:Brorsan hade fått dom av nån bekant som skulle slänga dom,så ringde han mig och frågade om jag ville ha dom för han vet ju att jag gillar gamla högtalare![]()
Ush,vågar inte ens tänka på va som slängs dagligen på tippar runt om i landet,tur man slipper se det för då skulle jag drömma mardrömmar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster