Kära goa vänner!
För några år sedan plockade jag ut elschemat ur min R2000 och la den uppepå förstärkaren när jag höll på att felsöka varför ena kanalen var död.
Nu hittades det felet tack vare en god vän som upptäckte att jag mätt upp samma säkringar två gånger dvs det var bara en säkring. Problemet är att under den tiden som schemat och förstärkaren låg i labbet försvann schemat. Om det sen var någon som fick med sig det av misstag eller om det rasat ner på golvet och blivit slängt vid städning vågar jag inte sia om.
Min fråga, ni som äger en R2000 och finns här på forumet, skulle någon kunna rädda mig genom att öppna sin R2000 och fota av eller scanna in schemat om det sitter på insidan? Min R2000 fungerar visserlige men den går glödhett och vågar inte spela den någon längre tid utan inställning. Tyvärr finns det för många trimpotar för att kunna ställa in bias etc utan att ha en susning om vad som är vad innuti.
Någon som kan undsätta mig? Vore trevligt att få R2000 i spelbart skick till sommarstugan där den borde stå tillsammans med OA5orna.
Edit: En alternativ lösning om ingen har schemat är ju om någon vet vilka trimpotar som är vilka i denna stärkare och kan berätta detta i kombo med vilka mätpunkter som jag ska nyttja för att ställa in bias/offsett osv