Moderator: Redaktörer
Daniel_A skrev:Visst har jag tänkt på Sony-modellerna! Problemet blir väl snarast att hitta dem. Vad skulle man ha för högtalare, Sony bokhyllemodeller från 70-talet?
Andersh74 skrev:Något som lyser fint i höstmörkret måste det väl vara i alla fall? En HK 330 lyser fint i grönt och är en rätt liten receiver och finns med valnötssidor. Den går nog att knö in någonstans. Och ett par OD11 kanske får plats på en hylla eller på lediga väggytor? Det vore väl trevligt om än inte så billigt då OD11 är dyra. Jag skulle i alla fall vilja något liknande i köket att lyssna på då jag steker pannkakor på vedspisen.
/Anders
Fjonkalicious skrev:Jag letar ju själv efter en nordmende spectra futura. Perfekt köksmaskin, dock osäker om aux in.
Nibbler skrev:Daniel_A i vilken landsända bor du?
Cicaro skrev:Har du golvyta som du kan ställa högtalare på eller måste det vara vägghängda/bokhyllemodeller?
Andersh74 skrev:Något som lyser fint i höstmörkret måste det väl vara i alla fall? En HK 330 lyser fint i grönt och är en rätt liten receiver och finns med valnötssidor.
Daniel_A skrev:Tack ändå, Nibbler!
Om jag hade riktigt gott om pengar kanske jag skulle slå till på en Braun RT 20...
phloam skrev:Du ska såklart ha en snygg vintage Boom Box i köket!

2-ch skrev:Ska du hålla det tidstypiskt 70 så är ju en stereo inte helt rätt väg att gå.
Vågar nog gå så långt att säga att (nästan) ingen hade en stereo i köket på 70-talet.
2-ch skrev:Men är det i köket ni spenderar mycket tid så kanske en mer regelrätt stereo ändå är bra.
Nåt med träschassie och OD11 har ju redan nämnts.
Daniel_A skrev:Så är det nog, men det måste inte prompt vara tidstroget, bara inte nytt och tråkigt.Jag försöker mota ut krafterna som vill ha en Tivoli Audio i köket.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster