detta måste ju va bra återhållsamhet... har haft dessa högtalare i drygt 1,5 år i garderoben och först igår provspelade jag dom för första gången!
första intrycket var inget speciellt och Briljanterna brevid spelar betydligt renare och luftigare och ljudet sprids bättre i rummet med dom men idag har jag spelat mera på Jamo o börjar gilla ljudet så småningom. Basen från Jamo är inte så påträngande som man kanske kan tro när man ser den stora tolvan nej tycker de spelar rätt snällt och återhållsamt inga partyburkar alltså...
tror nu jag kommer att fixa till Jamo burkarna. Faneret är rätt slitet på sidorna o toppen och behöver slipas ner och lackas om för att bli fint sen antar jag att jag borde byta de där gråa krumelurerna i delningsfiltret? Jamo högtalarna är väl på 8 ohm och bakpå Luxor 7100 receivern står ju 4 ohm vid högtalarterminalerna hur blir det då kommer receivern att ta skada om jag kör med dessa Jamo ibland? tänkte koppla in dom på andra högtalarparet. Kommer att köra bara ett par åt gången antingen Briljanterna eller Jamo, aldrig alla 4 tillsammans viket heller inte är möjligt eftersom man bara kan använda ett högtalarpar åt gången.
Tror anläggningen kommer att se mera potent ut med två högtalarpar

Tycker nu högtalarna ser riktigt stiliga ut sida vid sida

o så blir det mera mångsidigt då man kan välja två par olika högtalare.