Biskop brask med kort varsel

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Andersh74

Biskop brask med kort varsel

Inläggav Andersh74 » 2013-10-17 18:16

Det här låter ju förståss väldigt märkligt, det håller jag med om. Sedan rätt länge är kommande helg, 19-20e okt 2013 familjefri och uppbokad med muntra män och musiker här hemma på gården. Mat och måltidsdryck och material till traktorgaragebygge är inköpt.

Nu börjar planerna ändras lite för alla utom för mig. En måste lämna redan kl 15 på lördag, en annan står i begrepp att bli morfar, om han inte redan blivit det. Och om jag blev morfar skulle kanske även jag prioritera väck en middag med grabbarna. Besked får jag under morgondagen.

Alltså öppnas ett fönster på glänt för en spontan vintageträff på lördag eftermiddag, kväll om gästerna uteblir. Det finns två avskilda rum och lite soffor att sova i.

Alltså, om middagsplanerna helt omkullkastas, finns något intresse i närområdet för middag och lite lyssnande på gammalt skrot på Tjörn?

Mvh, Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Cicaro

Inläggav Cicaro » 2013-10-18 07:59

Hade varit ypperligt trevligt och jag skulle tackat ja direkt om jag bara bott närmare och inte varit uppbokad redan på lördag.

Hoppas det finns andra trevliga faktiskianer(eller vad man nu ska kalla oss vintagenördar här) som bor på närmre håll och kan dyka upp för den spontanta vintageträffen :-)
Det är skönt att ha blockerat forumanvändare som aldrig har någonting positivt att tillföra diskussionen

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-10-18 09:44

Allt hänger liksom fortfarande i luften. Morfarskapet är fortfarande ett osäkert kort. Men i bästa fall går min middag av stapeln som planerat. Därav Brask. Alltså,om mina ordinarie gäster dyker upp, trots nyklämda barnbarn, så är den här tråden liksom inaktuell. Å i värsta fall får jag käka middag alena och lyssna på min köksradio med kass tuner. Tänkte ändå sätta upp den med mina s-system och köra Spotify i köket när sambon är borta. Hon hatar s-system! :D

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-10-18 20:02

Morfar ute ur leken. Ser fram emot middag för mig själv om nu ingen annan kommer. Kattalgeriker utan antihistamin bör ej hälsa på. Här finns oxå ca 60 000 bin. Gillas honung i teet behövs det ej snålas. Ingen mjöd ännu.

/A

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2013-10-19 10:13

Va, har du bin?

Jag har snö.

Ska bi byta? Skrev inte det felet med flit. Låter det vara kvar.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-10-19 10:54

Jag hade gärna kommit förbi om det inte var för att jag nu mera(uppväxt på Orust) har lite långt till Tjörn.

Oavsett så hoppas jag att du/ni får det trevligt :)

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-10-19 10:57

Samma här. Någon av oss bor på fel sida av Sverige. :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-10-19 16:24

KarlXII skrev:Samma här. Någon av oss bor på fel sida av Sverige. :)

Någon måste ju bo på Sveriges framstjärt. Och efter 10 år på Söder blev det kala klippor, hårt klimat, ett gäng hektar lerig jord, traktor och dagisbarn för mig. Men vill man ha kompisar är det förståss lättare runt Blecktornet vid Vita Bergen.

Har fått öppna några pilsner innan den solitära middagen och jobbar på en rapport om dagens framgångar och motgångar.

/A

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-10-19 17:43

Denna dag var planerad in i minsta detalj sedan säkert flera veckor sedan. Partituret var färdigt. Men det är ju trist att följa ritningar och antagligen rätt bra för mig att de flesta gästerna uteblev. Min förkylning sedan två veckor sitter fortfarande rätt hårt och en tidig kväll väntar mig.

Men så här blev det:

Frukost klockan 07.30. Byggstart 8.15.
Bild

30 minuter senare:

Bild

kl 11.30, till lunch såg det ut så här när jag konstaterade fler fel på HK 330A

Bild
Ena kanalen börjar låta hemskt illa efter några minuter. Orven har lovat titta på receivern. Men jag tror det blir dyrt. Kanske borde ge bort den istället.

14.15 färdigt för idag och min kära gamla traktor har tak över avgasningsröret.

Bild

Nu belamrar jag min dotters skrivbord....och skriver till er.

Bild

/A

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2013-10-19 18:17

Där står ju en ganska snygg Pioneer. Snyggare än H/K:n i alla fall. :wink: Varför blir inte den köksradio?

En annan 330 hittar du ju för ett par hundralappar i fall du måste ha en sån. Och hoppas att den funkar bättre.

Användarvisningsbild
Andersh74

Inläggav Andersh74 » 2013-10-19 18:28

AlNiCo skrev:Där står ju en ganska snygg Pioneer. Snyggare än H/K:n i alla fall. :wink: Varför blir inte den köksradio?

En annan 330 hittar du ju för ett par hundralappar i fall du måste ha en sån. Och hoppas att den funkar bättre.

Varför kör jag inte med traktorn till jobbet? Picasso står i bokhyllan. Vad ska jag ha i köket som klarar av att vara litet utan att bli hötorgskonst? Kanske en 330 tänkte jag. Den är hyggligt snygg och liten. Mindre än allt annat jag hittat och bättre än en microstereo från Mediamarkt.

Tänker jag fel? En man som jag som likt de flesta andra män har en tant utan förmåga att höra skillnad på carlsson och en cirkelsåg tvingas balansera på eggen mellan utseende, cm3, pris och ljudkvalite. 330A klämde sig in med premisserna "gratis" och "liten". Jag lägger till "snygg". Min sambo säger givetvis "stor och ful". Och då har hon inte funderat över vilka högtalare stärkaren ska ha...Det här då? Lite elbas och lite elgitarr....

https://soundcloud.com/andersh74/du-och-jag-20130831

För er som vet så mycket om ljud och musik blir det lite överflödigt att säga att detta fortfarande är omixat. Ren rådata i en mick alltså. Och fortfarande ska en tjej sjunga. Hon är djävligt sugen men vi gubbar är lite upptagna av att bygga traktorgarage och bli morfar och annat. Munspelet är nästna mest skämmigt. Det ska göras igen. Men jag tror att tanken är rätt.

/A

/A

Återgå till Vintage-hifi