Lådorna är svarta och i mkt bra skick och det följde ett par tygfronter som också de är i kanonskick, kanske lite skitiga bara..
Alla element fungerar och högtalarna låter förvånansvärt bra med tanke på att basarna är klåpar-renoverade. Det har bytts kanter på dem nån gång och de nya kanterna har limmats på plats när elementen suttit i lådorna....med plastsargerna på plats.... Ytterkanterna är alltså limmade i plastsargerna istället för korgen.....
Tiotummarna måste alltså kantas om och sen måste lådorna verkligen saneras! De har nog stått hemma hos en kedjerökare i många år för de luktar sannerligen inget vidare. Jag gnodde med en trasa doppad i ganska svag Yes-lösning en stund igår och trasan slutade aldrig bli svart. Jag ska ta ett varva till på dem nån dag, de luktar fortfarande skit.
Om jag kommer på hur det här med att lägga upp bilder funkar nån dag så kommer det ett par.
Högtalarna hade sitt originalkablage kvar och det passade bra igår när jag skulle koppla ihop dem med en Dux TA8000 som hade passande högtalarutgångar. Tanken är att det ska bytas kontaktdon på receivern samt monteras terminaler på högtalaren framöver.
Jag är nöjd med mitt köp även om de kanske blev lite för dyra!