Om en lite stund skall jag lyssna. Har aldrig varit i närheten av ett Krell förut så det är klart man är nyfiken

Moderator: Redaktörer

Callisto skrev:heliac skrev:Till vardags är det Jbl 250ti. Men ibland ställer jag ett par AR-3a på stativ framför. Onkyot skall jag sälja då det inte föll mig i smaken riktigt.
Vad var det du inte gillade med 510:an?
Magnus77 skrev:Fräsigt! Imponerande stor.
AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
2x100 klass A. Men det är väldigt bra ork i det trots den blygsamma effekten.
Du skojar, eller? Försök använda 100 watt.
AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
RogerGustavsson skrev:AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
Det har väl diskuterats en del om det där med klass A och Krell? Lite marknadsföringstrix har det väl varit?
Callisto skrev:RogerGustavsson skrev:AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
Det har väl diskuterats en del om det där med klass A och Krell? Lite marknadsföringstrix har det väl varit?
Nej, tyder på okunskap. Det här steget i tråden är hela tiden i klass A. Senare versioner kör också äkta klass A definitionsmässigt eftersom de hela tiden har spänningen tillräckligt högt för att det ska vara klass A. Ingen övergångs dist.
Vinylcalle skrev:Callisto skrev:RogerGustavsson skrev:AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
Nej, tyder på okunskap. Det här steget i tråden är hela tiden i klass A. Senare versioner kör också äkta klass A definitionsmässigt eftersom de hela tiden har spänningen tillräckligt högt för att det ska vara klass A. Ingen övergångs dist.
Du får ursäkta mig men har man inte ens koll på spänning och ström och vad som är vad kanske man ska ta det lugnt med att kalla andra okunniga.
Callisto skrev:Vinylcalle skrev:Callisto skrev:RogerGustavsson skrev:AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
Du får ursäkta mig men har man inte ens koll på spänning och ström och vad som är vad kanske man ska ta det lugnt med att kalla andra okunniga.
Men ta och lär dig då. Du som kränger beg hifi borde väl känna till Krells konstruktioner.
Mitt inlägg var inte menat att vara otrevligt, utan det tyder faktiskt på bristande kunskap om man tror att Krell aldrig byggt äkta klass A tidigare i historien. Ditt inlägg är inget annat än otrevligt vilket är ett lågvattenmärke med tanke på att du representerar en butik.
Callisto skrev:RogerGustavsson skrev:AlNiCo skrev:heliac skrev:paa skrev:Hur många watt är den på?
Lasse- skrev:Hej hur är detaljupplösningen i ljudet i ett Krell klass A steg?
mvh Lasse-
hifikg skrev:Hör du skillnad blint också
Kunde inte låta bli, jag är fascinerad av hur mycket jag TROR att jag hör ibland och hur "fel" det blir vid blindtester.
heliac skrev:hifikg skrev:Hör du skillnad blint också
Kunde inte låta bli, jag är fascinerad av hur mycket jag TROR att jag hör ibland och hur "fel" det blir vid blindtester.
Mellan Onkyot och Krell kan jag lova att både du och jag gör det. De är för olika helt enkelt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster