Har någon en länk?
Falkis
Moderator: Redaktörer
Elektronror skrev:Torkat fett/olja eller så behöver motorn rengöring och smörjning.
Elektronror skrev:Lagerna i en motor behöver ofta rengöring samt ny väldigt tunn olja. Oljebrons håller inte för alltid utan service.
Elektronror skrev:Har tagit isär tre motorer från kassettdäck utan problem. Gäller bara att man inte böjer pinnarna som håller fast bakändan för mycket så att de går av.
Perfector skrev:385 Kassetter i mina lådor, som jag spelat in själv har inte mycket brus eller svaj.
Från 1980 Ca: till mitten på 90-talet innan CD var fullt utvecklad.
Ett bra deck led inte heller av brum eller annat.
Numer spelas dom alltför sällan, men jag planerar att spela över till MP3'or och lagra i datorn för att bränna till CD och ha i bilen.
RogerGustavsson skrev:Efter många år tycker jag banden förlorat en del "lyster" och ljudbilden är inte lika tydlig/stor som jag vill ha den.
Friska remmar nämner du. Har du bytt remmar? Om man sätter en för liten rem så kan det sega sig. Bara ett eftertankens tips med tanke på att frisk rem nämnsFalkis skrev:Jag tycker problemet uppstår när remmen är i gott skick, och det ändå inte går runt ordentligt eller så. Har varit med om att äga två st. defekta kassettdäck som remmarna varit i toppskick på men som inte gått att använda på grund av någon annan slags seghet... Mycket irriterande!
orven skrev:Friska remmar nämner du. Har du bytt remmar? Om man sätter en för liten rem så kan det sega sig. Bara ett eftertankens tips med tanke på att frisk rem nämnsFalkis skrev:Jag tycker problemet uppstår när remmen är i gott skick, och det ändå inte går runt ordentligt eller så. Har varit med om att äga två st. defekta kassettdäck som remmarna varit i toppskick på men som inte gått att använda på grund av någon annan slags seghet... Mycket irriterande!
Kållereds Radio.Perfector skrev:Det finns eller fanns nån i GBG-området som tillverkar remmar enligt originalspec.
Finns han kvar så är det kanske en bra ide' att leta rätt på den mannen via google.
orven skrev:Kållereds Radio.Perfector skrev:Det finns eller fanns nån i GBG-området som tillverkar remmar enligt originalspec.
Finns han kvar så är det kanske en bra ide' att leta rätt på den mannen via google.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster