Vilken ska jag ge bort?

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Andersh74

Vilken ska jag ge bort?

Inläggav Andersh74 » 2014-11-20 23:41

En god vän till mig fick mina 8071 och nu har jag bestämt mig för att tvinga på honom en hygglig, tidstypisk receiver.
Valet står mellan två technicsar. En sa-500k och en sa-5460k. Vilken hade ni behållt själv, ergo vilken låter bäst?
/Anders
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Användarvisningsbild
AlNiCo

Re: Vilken ska jag ge bort?

Inläggav AlNiCo » 2014-11-20 23:54

Det finns definitivt ingen skillnad.

Jag har A-B:at en SA-5370 (en modell under din) och SA-400 (en modell under din) och alla i rummet höll med om att de (tillsammans med en NAD 2030) var med hundra procent säkerhet identiska.

Fast resultat av jämförelser egentligen ganska irrelevanta, eftersom man kan ta för givet att alla fungerande och korrekt designade förstärkare "låter" likadant, oavsett.

Eftersom de är båda lika kraftfulla, gå på utseendet i stället. Den snyggare är ju tveklost SA-5460, så den hade jag sparat. :P

Användarvisningsbild
Andersh74

Re: Vilken ska jag ge bort?

Inläggav Andersh74 » 2014-11-21 08:28

AlNiCo skrev:Eftersom de är båda lika kraftfulla, gå på utseendet i stället. Den snyggare är ju tveklost SA-5460, så den hade jag sparat.

Roligt att du skriver så för jag lutar åt att behålla den andra men på identiska bevekelsegrunder som dina.

Efter granskning av deras data så skiljer de sig något på några olika punkter. Någon som kan säga något utifrån dom?

/A
Det bästa är när allt går som befarat säger VD:n och ensamma ägaren till Västergård Snickeri.

Återgå till Vintage-hifi