Revox A77 trimpotentiometrar

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Lasse-

Revox A77 trimpotentiometrar

Inläggav Lasse- » 2015-03-10 20:57

Hej jag håller på med min långa renovering av en Revox A77 rullbandare och jag köpte mig en omgång gröna
elektrolytkondensatorer ifrån Hifi collective i England som jag inte har monterat dit ännu.

Trimmotståndem på A77 ser slitna ut så jag har haft ider på att byta ut dom på Ebay finns det kompletta
sattser med komponenter till Rullbandspelaren så jag har funderat på att köpa en sådan satts och bara
plocka ur det som jag behöver och låta det andra vara kvar i sattsen är det bra eller ska man ta schemat
och åka till Elfa och köpa trimpotentiometrar istället ?

mvh Lasse-

Lasse-

Re: Revox A77 trimpotentiometrar

Inläggav Lasse- » 2015-03-21 17:54

Hej eftersom jag är reggad på Hifiengine så tittade jag på manualerna där till Revox 77 men det finns inga kretsschemor
där till kretskorten så jag tittade vidare på Internet och hittade en websida med kretsschemor på tre språk och jag
Tittade på kretsschemorna till korten som har trimpotentiomettar på sig och påsamma gång tittade jag på Elfas
hemsida på Piher trimpotentiometrar och alla värden fanns istort sett 20k blir på Elfas hemsida 22k 0.25 W
stående modell med 10 mm mellan benen ser ut att passa så det blir till att skriva en inköpslista till Elfa

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
MiaM

Re: Revox A77 trimpotentiometrar

Inläggav MiaM » 2015-03-21 23:30

Servicemanualer finns på tillverkarens (Studer) hemsida:

ftp://ftp.studer.ch/Public/Products/Revox/Revox_A77/

Återgå till Vintage-hifi