Lägger den är tråden i Vintage även om vinylskivor även säljs nya men köper man bara nya har man nog inte så många som vissa av oss här har. Saken är den att jag ska flytta (som flera av er redan vet). Nu till mitt problem, tidigare när jag flyttat har jag alltid gått till systembolaget och bett om att få ett gäng med kartonger som det varit vinflaskor i för att packa skivsamlingen. Något jag gjorde även denna gång, problemet är att man har ändrat höjden på kartongerna så av alla kartonger jag kom hem med var det enbart en (som det varit champagne i tror jag) som vinylskivorna gick ned i, övriga var antingen för små så de inte gick ned eller för låga så att skivorna stack upp.
Jag har inte den största skivsamlingen men det handlar om ca 500 vinylskivor som jag är rädd om (de flesta är i nyskick, många är signerade en hel del är väldigt svåra att få tag i osv.) som måste packas ned så de klarar dels transporten dels lagring i det emballage jag packar ned dem i några månader eftersom vi kommer att flytta redan i maj/juni men packa upp det mesta först i slutet på semestern/början av augusti eftersom vi ska tapetsera om m.m. under semestern och då inte vill behöva packa ner prylar utan bara flytta runt möbler.
Någon som har tips om lämpligt emballage? Eller ska jag börja visitera bolaget varje dag efter jobbet och gå igenom högen med lådor fram tills jag får tag i erforderligt antal passande? Min tanke är många små kartonger så att det bara är vinylskivor i dem och att de är packade fulla med vinylskivor så ingen skiva råkar luta etc. Vanliga stora flyttkartonger går alltså bort.
Kanske ska tillägga att även om jag är beredd att köpa kartonger för ändamålet får de inte vara alltför dyra ty lägger hellre pengarna på förbättringar i huset.