Värderade Forum.
Jag fick ryggskott i förmiddags. Givetvis helt utan tajming när en diger "tvungetattgöra" lista stod för dörren där huvudpunkten var att ta hand om en fyramånaders bebis samt en fyraåring i två dagar då modern är helt låst av att sälja gårdens höstskörd av honung och annat ätbart på julmarknad.
.
Således sitter jag ensam och fastlåst i en fåtölj och lyssnar på musik i mitt underbara sjuttiotalsrum med Duxfåtöljer, sackosäck, OD11, MP2 och Technics sa-500. OD-11orna står för TV-ljudet och MP2orna för musiken. Det är desamma MP2or som återfanns i en snödriva på Lilla eller Stora Essingen av en annan medlem på detta eminenta forum för några år sedan. Dom har varit till mycken glädje sedan dess på olika sätt. Men nu har dom en ny och betydligt bättre placering för rent musiklyssnande vilket var överraskande då högtalarna här hemma placeras efter var dom ser minst fula ut och inte efter var dom låter bäst. Återigen hör jag dock tydligt att dom låter olika de tu. Den ena har en lägre volym och är lite grötigare. Jag har bytt mellan höger och vänster kanal på förstärkaren och fortfarande är det samma högtalare som låter på samma sätt. Förstärkaren därmed utesluten. Själv har jag ingen tid att forska vidare i saken. Finns det någon annan i Göteborgsområdet som kan få mina högtalare att låta likadant mot en ersättning?
Mvh, Anders