Vintages

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Lasse-

Vintages

Inläggav Lasse- » 2015-12-08 23:40

Hej jag skickade ett mail till Vintages för några dagar sedan om dom kunde serva min cd spelare eftersom
jag har för mycket att hålla på med men jag har ännu inte fått något svar på det och Vintages har heller
inga cd spelare till salu på sin hemsida så jag vet inte .Ska jag vänta några dagar till eller ringa dit ?

mvh Lasse-

Lasse-

Re: Vintages

Inläggav Lasse- » 2015-12-09 16:09

Nu har jag ringt till Vintages och det är så att det är långa väntetider dit men först så måste jag leta rätt på
originalkartongen med cellplast för att den ska klara sig och så måste jag ringa dit innan jag skickar iväg apparaten
.

mvh Lasse-

Användarvisningsbild
forzell

Inläggav forzell » 2015-12-09 23:48

Nu vet jag inte om det lönar sig att lämmna in din CD.
Har personligen ingen god erfarenhet av Vintages. Lämmnade in en förstärkare som kostade ca 4000 att laga, plus att det tog en himla lång tid. Pratar om månader. Fick tillbaka den. Frid och fröjd tänkte jag, tills den havererade en gång till efter en vecka. Samma visa en gång till, slapp dock denna gång att betala som tur var. Förstärkaren spelade fint i ca 5 dagar tills den la av en gång till. Idag står den fortfarande trasig och jag 4 papp fattigare. Orkar inte heller ta kontakt med dem då de är ganska omständiga att ha med att göra.
Jag kanske bara haft otur, men jag förväntar mig mer.
En god vän till mig lämmnade in en stärkare för en översyn och byte av nätkondingar. Ca 1 år tog den sevicen. Så jag hoppas att du inte har bråttom!

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2015-12-10 00:06

Jo jag har varit inne på deras hemsida åtskilliga gånger och kikat och den ger förtroende fast det kanske inte är
så i verkligheten hursomhelst så fick jag inget svar på mitt mail ,

Så idag så provade jag att ringa dit och det var någon man som svarade och som bara sa hallå så jag frågade om
jag hade kommit till vintages och det hade jag och jag berättade att jag hade en Micromega cd spelare som
behöver service eftersom standardfelet på dom är att man i Philips produktionen använt fel fett i laserenheten.

Tycker du att jag ska lämna den till Sontec istället på Odengatan i Stockholm? Jag var in dit för länge sedan
och frågade och dom har något slaggs system där dom tar en viss summa i förskott i kassan jag tror det var
ca 600 kr typ

Micromega cd spelare brukar gå för dyra pengar på Tradera när dom dyker upp där ibland.

Mvh Lasse-

Användarvisningsbild
forzell

Inläggav forzell » 2015-12-10 13:27

Jag personligen skulle inte lämmna in mina grejjer där baserat på min upplevelse. Men det verkar ju finnas de som har blivit nöjda efter sevice där. Nu kan det ju vara så att min stärkare hade ka ske ett extra jobbigt fel. Men bara väntetiden skulle få mig att leta efter en annan plats att lämmna in den på. Sontec är kanske bra. Har ingen erfarenhet av dem. Lycka till med din Micromega, hoppas det blir liv i den.

Användarvisningsbild
AlNiCo

Inläggav AlNiCo » 2015-12-10 20:23

forzell skrev:Jag personligen skulle inte lämmna in mina grejjer där baserat på min upplevelse. Men det verkar ju finnas de som har blivit nöjda efter sevice där. Nu kan det ju vara så att min stärkare hade ka ske ett extra jobbigt fel. Men bara väntetiden skulle få mig att leta efter en annan plats att lämmna in den på. Sontec är kanske bra. Har ingen erfarenhet av dem. Lycka till med din Micromega, hoppas det blir liv i den.

Vad är det för modell på förstärkaren du haft problem med?

Användarvisningsbild
forzell

Inläggav forzell » 2015-12-10 21:12

Det är en Pioneer SA-9900

j_vorhees

Inläggav j_vorhees » 2015-12-13 11:29

Snacka om stärkare värd att bevara, legend är ordet.

Användarvisningsbild
RobotKeso

Inläggav RobotKeso » 2015-12-13 13:04

Har dålig erfarenhet av sontec. Lämnade in ett par högtalare som behövdes kantas om, när jag väl provspelade dom så skrapade ena basen mot talspolen. Sontec ville inte åtgärda detta gratis, så jag kastade i princip pengarna i sjön.
Den här ankdammen är inte stor nog för oss båda

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2015-12-13 19:48

Hej jag börjar att bli trött på det här och jag såg att det fanns laserenheter till Micromega spelaren ifrån Tyskland
och USA på Ebay så det kanske är bättre att jag gör jobbet själv istället släden kan man smörja upp med något
medel typ jag har en sprayburk texet krypsmörjningsmedel för industribruk eller kanske något annat medel.

Släden sitter förmodligen med någon torx skruv kan jag tänka mig

Det var annorlunda på 80 90 talet med Micromega stage spelarna och när Micromega Sverige gick i konkurs
då fanns det inga delar att tillgå

mvh Lasse-

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2015-12-23 21:03

Sådär nu har jag beställt en laserenhet så totalt med paypal så gick det på $ 42,70 ifrån USA

mhv Lasse-i

Återgå till Vintage-hifi