Audio Pro vars CD inte snurrar (Philips L1210 transport)

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mangrove

Audio Pro vars CD inte snurrar (Philips L1210 transport)

Inläggav mangrove » 2016-01-28 22:04

Först måste jag be om ursäkt för att jag postar här, men jag vete farao var jag annars skulle posta. Stereon är väl tio år gammal eller så så det är inte vintage direkt, men det är ju här de som plockar isär grejer hänger. :oops: :mrgreen:

Jag köpte en Audio Pro Stereo One på Myrorna. Det är en helintregrerad minianläggning med Ace-Bass i enheten, den kräver specialhögtalare för att funka med Ace-Bass. Har man inte de högtalarna (de följde inte med) så funkar förstärkardelen som en helt vanlig stärkare, utan Ace.

Problemet är att CD:n inte snurrar igång. eller, den har gjort det en gång, av kanske trettio försök. Den billiga kinatransporten som sitter inuti är en Philips L1210, plastigt skräp är det. Tänkte att jag skulle kasta ut en fråga på slump här om det är nån som har koll på denna typ av transport, om det är något väldigt lättreparerbart. En "ny" transport på eBay kostar drygt 200 + frakt och det är inget jag kommer lägga tid och ork på, bättre att lämna tillbaka den medan jag har bytesrätt tänker jag (den var ganska dyr för att vara på Myrorna).

Användarvisningsbild
rampitsch

Re: Audio Pro vars CD inte snurrar (Philips L1210 transport)

Inläggav rampitsch » 2016-01-29 08:33

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av den, men kan mycket väl tänka mig att det är billig plast i den. Ser dock ganska OK ut för att vara så modern.

Men om den inte funkar så kanske det är läge att lämna tillbaka den ja.

Lycka till och ber om ursäkt för mitt icke-svar.

//Rampitsch

Återgå till Vintage-hifi