Linn Kan MK1

Diskussion om äldre men fortfarande intressant HIFI hålls här.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Renobo

Linn Kan MK1

Inläggav Renobo » 2016-08-20 21:13

250.- på loppis...med Proson 8 sub... Gissar på -83-84 Helvete vad det svänger, foten stampar takten :o Enorm upplösning. Klen bas, men vad gör det. Vill inte testa Proson till, känns inte rätt. Blir fina datorburkar!
Bytte från lika små Wharfdale Diamond 7 som låter trevligt och lite slappt och mjukt i jämförelse. Men med lite mer bastryck. De får dottern ta..
/Krister

Användarvisningsbild
Micke23

Re: Linn Kan MK1

Inläggav Micke23 » 2016-08-21 01:43

Renobo skrev:250.- på loppis...med Proson 8 sub... Gissar på -83-84 Helvete vad det svänger, foten stampar takten :o Enorm upplösning. Klen bas, men vad gör det. Vill inte testa Proson till, känns inte rätt. Blir fina datorburkar!
Bytte från lika små Wharfdale Diamond 7 som låter trevligt och lite slappt och mjukt i jämförelse. Men med lite mer bastryck. De får dottern ta..
/Krister

Grattis till ett bra köp! Jag har ett par Linn Kan Mk II som jag gillar mycket.
Har ägt många stativhögtalare, men Linn Kan är lite speciella - på ett bra sätt.

Användarvisningsbild
Renobo

Re: Linn Kan MK1

Inläggav Renobo » 2016-08-21 07:15

Micke23 skrev:
Renobo skrev:250.- på loppis...med Proson 8 sub... Gissar på -83-84 Helvete vad det svänger, foten stampar takten :o Enorm upplösning. Klen bas, men vad gör det. Vill inte testa Proson till, känns inte rätt. Blir fina datorburkar!
/Krister

Grattis till ett bra köp! Jag har ett par Linn Kan Mk II som jag gillar mycket.
Har ägt många stativhögtalare, men Linn Kan är lite speciella - på ett bra sätt.

De verkar ha många anhängare. Det förstår jag. Men man kan tycka att de är påträngande. Upptäcker att jag måste lyssna lite annorlunda. Det går liksom inte att "stänga av" dom. De kräver sin plats. Det är lätt att fastna i musiken.
/Krister

Återgå till Vintage-hifi